AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Rover 114 GTa (1996)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 114 GTa |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1996 |
| Jaar van aanschaf | 2004 |
| KM-stand bij aanschaf | 33.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het is een heerlijk scheurijzertje, met wielspin wegrijden? Het lijkt wel of ie ervoor gemaakt is. Je kan er heerlijk mee hoeken en het motortje blijft maar gaan, je bereikt met gemak zwaar illegale snelheden.
Het is een vrolijk autootje, met een notenhouten-strip in het interieur, sportstoelen en sportstuur, leuke velgjes en een spoilertje. Dankzij de shortgear ratio is hij dus behoorlijk snel vooruit te krijgen, een heerlijk sportwagentje.
PROBLEMEN
Geen, enige is een rammeltje achterin de auto, niets bijzonders dus.
7,5
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook
Mijn eerste auto

Nick zat vroeger als kind in deze snelle Seat Leon van zijn pa, nu is het zijn trotse bezit
Nieuws

De BMW iX4 wordt een iX3 met een hoekje minder - Vooruitblik
Nieuws

EU-strafheffing Chinese auto’s had precies omgekeerde effect
Vergelijkende test

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter
Autotest

Lezersreacties (0)
Reageren