Renault Zoe Zen (2013) #2

autoreview

Renault Zoe Zen (2013)
Renault Zoe Zen (2013)Renault Zoe Zen (2013)Renault Zoe Zen (2013)Renault Zoe Zen (2013)Renault Zoe Zen (2013)Renault Zoe Zen (2013)Renault Zoe Zen (2013)Renault Zoe Zen (2013)Renault Zoe Zen (2013)

Signalement

UitvoeringZoe Zen
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf5.000 km
KM-stand laatst35.000 km
Lezerswaardering: 47%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne elektrische auto

  • 35.000 km

Na een tijdje in een Renault Twizy te hebben gereden werd het tijd deze in te ruilen voor een elektrische Renault Zoe.
Inmiddels 5 jaar in gereden en nooit een probleem. Geen onderhoud anders dan de 12v accu vervangen. Goedkoper kun je volgens mij bijna niet rijden. Opladen thuis met groene stroom.

Het interieur is nog steeds hip en doet futuristisch aan. De auto is ruim van binnen voor zijn formaat .
Langzaam is de auto zeker niet en het bereik van de accu is in de 5 jaar niet afgenomen. Het bereik is ongeveer 130km. Dat is ruim voldoende om voor werkverkeer te gebruiken. Als tweede auto prima en goedkoop.
Het laden kan met een snellader redelijk snel maar in de praktijk nooit gedaan. Bij bezoek aan een stadje hangen we hem aan een langzame paal. En thuis snachts.

Nadeeltje wellicht is dat je de accu huurt. Destijds was iedereen bang dat de accu stuk zou gaan. Inmiddels weten we wel beter. Maar goed als je huurt is de aanschaf/ restwaarde ook 10k ofzo lager. Voordeel is dat je je geen zorgen hoeft te maken over de toestand van de accu. Renault stopt er gewoon een nieuwe in als er wat mee is.

Zakelijk heeft deze auto ons veel opgeleverd. MIA, KIA, VAMIL regelingen destijds. We betalen al belasting genoeg. Let op. Voordat mensen weer denken dat zij onze auto hebben betaald. Je krijgt geen geld dan. Je hoeft dan als ondernemer minder winstbelasting te betalen. Betalen moet je altijd.

0% wegenbelasting en geen bijtelling al die jaren. Heerlijk. Deze auto heeft ons in privé geen cent gekost. Toch fijn groen gevoel ook. Deze auto rijdt waarschijnlijk nog 15 jaar rond. Ik zou niet weten waarom niet.

Maar de bijtellingsregeling is na vijf jaar voorbij dus de auto mag weg voor rond de 8000 euro.
Mede door alle besparingen en hard sparen hebben we inmiddels een demo Tesla X 2018 kunnen aanschaffen op de zaak. Wij geloven in elektrisch rijden, CO2 reductie en zonnepanelen. Hopelijk vervangt Renault deze accu over een tijdje kosteloos en wordt het bereik 1000km en is de accu verantwoord geproduceerd. Deze auto kan nog lang mee.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.