AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Renault Vel Satis 2.0 Turbo 16V Exception (2004)

autoreview

Renault Vel Satis
Renault Vel Satis
Renault Vel Satis
Renault Vel Satis
Renault Vel Satis
Renault Vel Satis
Renault Vel Satis
Renault Vel Satis - interieur
Renault Vel Satis - interieur
Renault Vel Satis - interieur

Signalement

UitvoeringVel Satis 2.0 Turbo 16V Exception
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf147.000 km
KM-stand laatst154.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerte indruk

  • 154.000 km

Na 7.000 km wordt het tijd voor een eerste indruk. (foto volgt nog)

Als vertegenwoordiger van het merk Renault moge duidelijk zijn waarom de keuze voor het merk en met name voor de Vel Satis. Het topmodel van het merk spreekt me al jaren aan. Mooi is niet het juiste woord, maar exclusive en exentriek wel. Na jarenlang "auto's van de zaak" , elke dag weer een andere en met levensgrote reclame's , steeds weer die bijtelling en dat voor auto's die niet mijn eigen keuze zijn, per 1-1-2012 de knoop doorgehakt en zelf een auto gekocht. eerst een Espace; met 3 opgroeiende kinderen helemaal geen verkeerde auto, maar ook niet echt nodig.
Tot het moment dat ik "mijn" Vel Satis inruilde.
Dealeronderhouden, juiste kleur en interieur en alles er op wat ik belangrijk vind. Modeljaar 2005, dus kwalitatief beter( voor de critici: Ja, ik heb vertrouwen in het merk wat ik verkoop, maar dan wel vanaf modeljaar 2004)
En natuurlijk: veel auto voor weinig geld.
Waar ik geen rekening mee gehouden had was met de smaak van mijn vrouw( ze geeft niks om auto's, tot ik met de Vel Satis thuiskwam) Afschuwelijk, en dat vindt ze nog steeds. Kostte me bijna mijn huwelijk.

Comfort en prestaties:

Dit is nog echt comfort met een hoofdletter. Niks"hoeken door de bochten" of sportief rijgedrag, maar heerlijk ontspannen cruisen. Na 1000 km met de caravan onspannen uitstappen, dat kan alleen in een Vel Satis. Geen rammeltjes of
kraakjes.

Kosten:

Nog wat vroeg om daar na 7000 km wat van te zeggen.
als je echt goedkoop wilt rijden moet je niet zo'n auto kopen.
verbruik gemiddeld 8.8 L op 100 km.
Dit is minder dan het "boekje" zegt.
Mijn rijstijl is wel rustig.
Met caravan van 1200 kg is dit 13 L.
Verbruik is wel van de boordcomputer.
Het echte verbruik heb ik nog nooit gemeten,maar ik heb niet de indruk dat dit veel afwijkt. Mijn Espace met dezelfde motor
had een verbruik van 11 L op 100 km.
Deze woog wel bijna 200 kg meer dan de Vel Satis( door het glazen dak)
Onderhoudskosten op dit moment alleen een olieverversing. Nog geen storing o.i.d. gehad. Ook geen olieverbruik.

Zijn er dan geen nadelen?

Ik mag dan misschien wat gekleurd zijn in mijn oordeel, maar tot op heden zou ik ze niet kunnen bedenken.
Misschien afschrijving, maar op mijn auto heeft de vorige eigenaar deze betaald.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren