Renault Twingo 1.2 16V Emotion (2005)

autoreview

Renault Twingo

Signalement

UitvoeringTwingo 1.2 16V Emotion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 5 jaar rijervaring in de oude Twingo van mijn moeder meen ik goed in staat te zijn deze nieuwe Twingo te vergelijken met de oude. Hieronder mijn ervaringen.

Motor:

De nieuwe 16v is een stuk vlotter dan de oude 8 klepper. Met name in de vierde en vijfde versnelling merk je een groot verschil. Was bij de 8v de fut er dan helemaal uit, de 16v trekt (voelbaar) veel beter door. Topsnelheid, vandaag gemeten, ligt iets boven de 170 op de teller. Opvallend in negatieve zin is de geluidsprocuctie. Misschien is het de nieuwigheid, maar de 16v loopt behoorlijk rauw t.o.v. de 8v. Niet alleen bij het accelereren, maar ook op snelheid (snelweg) verdwijnt de rauwe brom niet naar de achtergrond. De 500 euro extra zijn de extra 8 kleppen echter meer dan waard.

Exterieur:

De koplampjes hebben vanaf modeljaar 2004 heldere koplampjes. De knop voor de achterklep zit thans geintegreerd in het renaultlogo. Niet wereldschokkend dus. Ben persoonlijk niet zo te spreken over het alweer 13 jaar oude ontwerp, maar er zijn mensen die er verliefd op zijn.

Interieur:

Plastic, plastic, plastic...
Het interieur is waarschijnlijk uit kostenbesparing nooit echt opgeknapt. De verschillende onderdelen rammelen nu al. Gemiste kans.

Rijgedrag:

Op dit gebied is er wel progressie gemaakt. Op de snelweg spoort de Twingo uitstekend en in de bochten is het onderstuur sterk verminderd. Ook het overhellen is sterk teruggebracht. Het stuurgevoel is echter bedroevend. Stap in een recente Ford en je voelt het verschil...

Overig:

Verder is de stereoinstallatie nog het vermelden waard. Twee extra boxen in de portieren doen v.w.b.het geluid wonderen. Diepe basstonen resoneren alleen heftig in de plastic portieren. Reuze irritant! Hebben andere Twingo eigenaren hier ook last van?

Samenvattend kan de conclusie getrokken worden dat er voor 11.000 euro geen beter alternatief is dan de Renault Twingo. Nieuw althans.

PROBLEMEN

Rammelende uitlaat

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Twingo

DirectLease
Renault Twingo Electric Equilibre (5D/CVT)
€ 398
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens