Renault Safrane RTE Alizé 2.0 (1997)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Safrane RTE Alizé 2.0 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 63.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Safrane phase II is standaard redelijk rijk uitgerust. Met gescheiden CC is het een feest om in deze comfortabele huiskamer Europa door te zoeven! Het comfort is hoog. Stoelen geven een redelijk goede zit en het geluidsniveau is, zelfs bij deze 2.0 16V zeer acceptabel. De wegligging is erg netjes voor een schuit van deze afmetingen.
De 2.0 versie is qua motorisering net aan. Je merkt dat bij snel accelereren het blok toch behoorlijk moet werken. Maar eenmaal op gang trekt hij de schuit door tot zo’n 210 km/uur. Een prima motor voor het Nederlandse werk dus en wanneer je je laat beinvloeden door het rustgevende comfort, is 1:12 gecombineerd verbruik prima haalbaar.
PROBLEMEN
Dit is een exemplaar dat erg goed verzorgd werd, dus dat is een gelukje. Onlangs heb ik de multiriem moeten vervangen, maar dat is alles.
Mijn rechteraandrijfas begon te tikken en bij het optrekken trilde het stuur, dus die moest vervangen worden. Tot overmaat van ramp bleek het om zowel de linker als de rechter as te gaan, dus beide maar vervangen. Probleem: de rechter aandrijfas is een zwak punt van de Safrane, dus die gaan relatief vaak kapot, maar aangezien Renault ze alleen in batches laat maken, duurde het 3 maanden voordat ik er eentje te pakken had (à € 230... ai...). Maar met twee nieuwe assen is het rijplezier weer prima voor elkaar.
Het Renaultsafrane.nl forum is een prima plek om informatie uit te wisselen en Safranofielen te raadplegen over kleine reparaties!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.