Renault Mégane TCe 115 Energy GT-Line (2013) #2

autoreview

Renault Mégane
Renault MéganeRenault MéganeRenault Mégane 2012Renault Mégane 2012Renault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault Mégane 2012Renault Mégane

Signalement

UitvoeringMégane TCe 115 Energy GT-Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf29.990 km
KM-stand laatst70.276 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

GT Line

  • 30.000 km

Model ziet er sportief uit, comfort is perfect heerlijke stoelen.
Mooie bekleding en een fijn zittende stoelen. Ik als rug patiënt heb geen last bij lange ritten . Zicht rondom is prima beter als de Renault Clio of de Captur, beide auto proef gereden maar het zicht achter vond ik slecht. Hoge model Captur vind ik wel lekkerder instappen dan de Megane.

Rij gedrag en wegligging:

Hier vind ik wel een paar punten zowel positief als negatief.
Positief
1: Lekker strak door de bochten.
2: prima stuur eigenschappen
3: Klimaat control ( perfect systeem)
4: stoelen perfect zit comfort. ( wel lastig uitstappen i.v.m. sportstoelen voorzijde)
5: stuur lekker dik en mooi afgewerkt
6 motor zeer stil
7: bedieningsknoppen op stuur goed bereikbaar.
8: heerlijk dat de deuren automatisch op slot gaan als je weg loopt, spiegels klappen ook naar binnen.

Negatieve punten:

1: Motor heeft geen power komt traag opgang.
2: Bij constante snelheid lijkt wel een hik in motor te zitten vooral bij kou.
3: bediening verlichting niet overzichtelijk.
4: Regen sensoren werken niet goed, soms bij weinig regen gaan ze op hun snelste stand.
5: verbruik valt tegen 1: 13,8, had 1: 16 verwacht.

Al met al is het een aanrader en over een jaar of 4 zeker weer een Megane maar dan de nieuwe uitvoering model 2016.
Ik ga over een kleine maand mijn auto laten chippen, om iets meer PK te hebben en omdat koppel iets gunstiger wordt. Verwacht dat verbruik dan ook iets beter word, ook dat de hik misschien weg is daar deze motoren flink zijn geknepen.
Zodra ik dit heb laten doen zal ik weer een review geven. Betreft weggedrag de hik en het verbruik van de renault. Hopelijk heeft u wat aan mijn ervaring betreft de Megane.

GT Line

  • 49.950 km

Nu na 20000 km er mee hebben gereden weer even wat van mij laten horen.
Nog steeds een heerlijke auto om mee te sturen. De plus punten zijn gelijk gebleven. Min punten zijn minder.
Verbruik is van 13.8 per liter naar 14.5 gegaan. Dit wordt steeds beter, opnieuw ingereden de vorige eigenaar reed alleen maar korte stukken. Let wel alleen maar BP Active getankt. Helaas motor is nog steeds traag, als je gas geeft duurt het even voor hij reageert. Blijft een min punt.

Oké ik heb op km stand 49500 mijn auto bij VTune laten opschalen van 115 PK naar 137 PK en koppel 190 NM naar 230 NM. Nog weinig van te zeggen denk je na 450 km. Nou echt niet HEERLIJK HIK IS WEG. GAS GEVEN IS WEGRIJDEN WAT EEN VERSCHIL. Echt voor een ieder die vind dat de auto traag rijd niet wil optrekken laat hem tunen. Heerlijke auto nu wordt hij nog iets zuiniger en ik durf er straks met een gerust hart een caravan achter te hangen. O ja als de auto getuned is gebruik de bekende merken brandstof en indien je in buitenland tankt gooi er octaan 98 in de tank. Kost iets meer maar je inspuit blijft heel en rijdt een stuk beter. Indien je de caravan achter hangt ook 98 gebruiken. Veel rij plezier. over een tijdje zal ik ervaring schrijven betreft het tunen.

GT Line

  • 55.000 km

Nu ongeveer 5000km gereden na tuning. Best tevreden in ieder geval geen hik meer als je gas geeft. Verbruik is iets minder. Iets meer trekkracht en lagere koppel. Ik heb mijn twijfel betreft of het een fijne caravan trekker gaat worden. Ik ben van plan om een caravan aan te schaffen van max 1300 kg beladen liefst 1200kg beladen. Zijn er bestuurders die ervaring hebben met caravan rijden met GT line 1,2 motor.

Al met al auto zit fijn en wie weet wordt volgende een iets sterker motor.

Laatste review

  • 70.276 km

Nu nog een paar kilometers rijden voor ik mijn andere auto kan ophalen.

40000 km fijn gereden, en vanaf begin januari op zoek gegaan naar een opvolger. Gereden in megane estate en hatchback 132pk, Je voelt dat beide auto's iets meer vermogen hebben maar te licht zijn om voor onze caravan te hangen. Senic nieuw model 116pk is vragen om moeilijkheden als ik er de caravan mee ga trekken auto is zwaarder maar motor gelijk aan de huidige auto. De 132pk kan ik niet betalen, de Kadjar heeft slechte reviews. Het wordt dus een andere merk.
Mijn favoriet is een Volvo, op de 2e plaats de BMW 218.
Gereden in BMW 218 schakel, motorisch hoor je niet dat het een 3 cilinder is maar de zijruit aan voorzijde vind ik hinderlijk. Volvo V40 heerlijk gereden alleen zeer laag en voor mij moeilijk uitstappen. Verkoper had een V60 hybride staan voor een leuke prijs en 132000 km op de teller. Proefrit gemaakt en ja wat een heerlijke zit en wat een power. Was helemaal verkocht, alleen wat doet diesel in toekomst. Automaat rijd heerlijk en zag een V60 T4 staan, ook heerlijk gelijk aan de Hybride. Even aan het rekenen geslagen. Of ik er goed aan heb gedaan zal in toekomst blijken, vanwege de hoge inruil prijs voor onze mooie Megane en de duurdere benzine uitvoering prijs verschil 4500 euro en de nu nog tot eind 2020 half geld mrb, na 2020 dubbel mrb berkend en de diesel prijs 5 cent duurder dan benzine gezet kwam ik na 6 jaar met volledige afschrijving op 1500 euro na bijna gelijk uit met de benzine versie. Zal vanaf 15 maart de verbruik van onze Volvo bij houden.
Renault megane heerlijke zit fijne auto en de nieuwe eigenaar zal er nog jaren mee kunnen rijden.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.