Renault Mégane Estate TCe 130 Expression (2009)

autoreview

Renault Mégane Estate TCe 130 Expression (2009)

Signalement

UitvoeringMégane Estate TCe 130 Expression
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst6.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 800 km

Na een Megane Break 1.6 16V (1999) wat meer (caravan) vermogen gezocht in Peugeot 407 SW 2.0 D en later een Megane Grand Tour 2.0 16V techroad (2005) Voor de nieuwe auto weer een gedegen onderzoek gedaan bij de diverse merken.
Zocht veel uitrusting, mooi model, zuinig in gebruik, en een redelijke prijs. Uiteindelijk toch weer uitgekomen bij Renault, uitvoering Tce 130 expression, klein motortje met de capaciteiten van bijna de Grand Tour 2.0 16V. Nu 2 weken in gebruik en nog steeds tevreden met alle standaard - gekozen opties. Mis wat kleine handigheidjes van de Grand Tour, bekerhouders, opbergkastjes in de armsteun van de voorportieren, maar de nieuwe gadgets in de Tce 130, Traction control,stabiliteis programma, Carimat TomTom, ruitenwisser aan bij achteruitrijden,schakel assist, verlichting aan met de handsfree kaart maakt weer veel goed.
Het brandstof verbruik, zelfs bij opvolgen schakel assist, valt nog wat tegen (gem 8.0/100 Km) maar dat schijnt na wat meer inrijden beter te worden.interieur voldoet perfect, deze uitvoering heeft geen glimmende, blijkbaar storende, randjes om de dashboard luchtroosterjes. De stoelen zitten perfect, voelen aan als de ouderweste kuipjes en zijn goed verstelbaar, ook in hoogte. Kortom aanrader met voldoende opties en ruimte voor een zeer redelijke prijs. Ik had de auto vol kunnen hangen met de bekende en aantrekkelijke pakketten: maar achteruitrij alarm, windschermpjes en Bluetooth Parrot CK 3100 zijn eenvoudig en netjes op/in te bouwen ter verhoging van de vreugde en kosten niet al te veel.

bevalt nog steeds uitstekend

  • 1.800 km

Na 1800 km nog steeds enthousiast over de auto, rijdt als een trein en heb hem "bijna "helemaal door. Heb redelijk veel bekijks onderweg want je ziet hem nog steeds niet veel. Bevreemde mij dat je de ruitenwissers in de ruststand niet omhoog kan zetten: oplossing; zet motor uit en rw schakelaar op max en de rw gaan keurig omhoog staan, makkelijk voor de wintersport. Buiten 12 V aansluiting op midden console ook een gevonden in bagage ruimte, makkelijk voor de achteruitrij camera. Brst verbruik nog steeds niet wat het moet zijn, maar ga er mee op wintersport, dus zal wat metingen verrichten. Waarom het airco lampje aangaat als de motor wordt aangezet is mij nog steeds niet duidelijk, maar geeft geen probleem.Ingebouwde TomTom carminat vondt ik eerst niet zó geweldig, maar ga ik steeds meer waarderen, zeker voor wat betreft de waarschuwingen voor flitsers en overschrijden van de max. toegestane snelheid. Wordt vervolgd na de wintersport

Prima lange afstand auto

  • 4.133 km

Na ruim 4100 KM nog steeds tevreden over de aankoop. Heen en weer naar Zwitserland mee geweest. En zoals beloofd even gekeken naar het brandstofverbruik na de "inrij" periode van 3000 km.
het verbruik op puur snelweg, gemiddelde snelheid 97,3 km uur verbruik van 8,4 l/100. Max gereden snelheid 135 km/h.
Geprobeert de beloofde 5,8 ltr/100 te halen maar dat lukt je alleen bij 88 km/h. Gelukkig valt het verbruik bij 170 km/h redelijk mee 12,5 l/100, dus blijft wel redelijk vlak. Maar goed de verwachtingen waren hoog gespannen maar valt dus enigszins tegen is niet anders.
Comfort - uitvoering - prestaties auto in het algemeen nog steeds perfect, dus nog steeds zéér tevreden.
Tegen de 14% helling op na Montreux kon gewoon in z'n 6 en wil nog accellereren ook, dus met de trekkracht t.o.v m'n 2.0 16V Grand Tour zeer tevreden. Nu de caravan er nog achter, daarover later.
Tijdens de zware winterse buien op de duitse autobahn ook nog de traction control mogen uitproberen,met max 40 km/h de berg op in de file,werk perfect.

  • 6.000 km

Eindelijk de caravan uit de stalling gehaald en dus direct maar even een proefrit gemaakt om de prestaties te testen en dat viel niet tegen. Het optrekken is te vergeklijken met de vorige Renault megane 2 liter, zelf nog wel iets pittiger, dus dat zit hlemaal goed. Toen maar even het echte werk en gelijk maar kopje van Bloemendaal weet niet hoe stijl maar een berg pasje in Zwitserland is er goed mee te vergelijken. Nou helemaal tevreden trekt als een beer, dus wat dat betreft vol goede moed op naar Zwitserland wel wat extra geld mee voor de brandstof, want met 90 km op de cruise control, vlakke weg heen en terug, ligt het verbruik rond de 13,8 ltr / 100 km. Voor de rest nog zeer tevereden met de auto qua uitrusting, prestaties.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.