Renault Mégane Estate dCi 110 Exclusiv (2017)

autoreview

Renault Mégane Estate dCi 110 Exclusiv (2017)
Renault Mégane Estate dCi 110 Exclusiv (2017)Renault Mégane Estate dCi 110 Exclusiv (2017)Renault Mégane Estate dCi 110 Exclusiv (2017)Renault Mégane Estate dCi 110 Exclusiv (2017)Renault Mégane Estate dCi 110 Exclusiv (2017)Renault Mégane Estate dCi 110 Exclusiv (2017)

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 110 Exclusiv
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf25 km
KM-stand laatst966 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Mégane Estate Série Signature Exclusiv

  • 25 km

13-10-2017:

Nieuw uit voorraad geleverde Renault Megane opgehaald.

Update

  • 100 km

Ik heb gekozen voor de Exclusive versie omdat deze binnen het aanschafbudget viel.

Achteraf ondanks dat ik nog weinig kilometers heb gemaakt, wel spijt niet voor de 130 pk versie gegaan te zijn. Tenminste als je regelmatig spullen of meerdere personen gaat vervoeren, vooral voor die versie en dat-n prijstechnisch voor de Bose of gt line bijvoorbeeld.

Deze versie heeft dan wel een lederen interieur wat wel heel mooi staat. (foto's volgen)

Ik vind de Renault ten opzichte van onze ander auto een Audi A3 3drs (geen s-line) heel licht sturen, als je de multi sense instelt op "normaal" ipv "sport" dan lijkt het stuurwiel zowat los te zitten.
Niet mijn smaak in ieder geval.
Ook gaat het "koppelen" heel licht, te licht naar mijn mening.
Laat ik stellen dat de 4e serie estate weer echt Frans is.
Ik moet wel zeggen dat het totaal plaatje dan wel weer past, het licht deinende karakter, het lichte sturen en koppelen i.c.m. de heerlijke stoelen, het klopt wel.

Wil je echter meer (stuur)gevoel, neem in het geval van een vergelijkbare station, de Focus, voor de betere rijders auto.

Wat deze versie verder leuk maakt is de automatische inparkeer-functie, werkt iets minder goed als in de Ford Mondeo welke ik ook geprobeerd heb. Maar volgens mij heb je meer opties in de Mégane om in te parkeren (nog niet allemaal geprobeerd)

De sfeer verlichting is echt mooi in de Mégane, zeker in het donker in deze maanden als je naar je auto loopt, en de spiegels automatisch uitklappen en het licht aanspringt e.d.
Het is leuk de optie uit meerdere kleuren te hebben ten opzichte van onze andere auto.

Speciale vermelding is de Led verlichting welke een heel goed lichtbeeld geeft, veel beter als bijvoorbeeld de bi-xenon verlichting van de Audi A3.
Ik ben nog niet overtuigt van het automatische grootlicht, het lijkt alsof je dan seint, aangezien deze soms maar 1 sec. aanspringt in de bebouwde kom.

Het grote navigatiescherm is een verademing, al mis een fysieke knop voor het scrollen en selecteren.
Dit doen andere merken beter, al hebben duurdere Renaults dit wel.
Bijkomstigheid is ook de complexe, niet logische menustructuur.
Voor de rest werkt de mirror functie van bijvoorbeeld de Iphone goed. En connect je makkelijk via bluetooth met verschillende merken telefoons.

Deze versie heeft versie een massagefunctie in de bestuurdersstoel, welke weinig toevoeging heeft.
Nog niemand gevonden die het kon waarderen.

Qua ruimte is de Mégane gemiddeld. Naar mijn opinie is de Focus of Golf ruimer, vooral achterin en qua laadruimte.

Aan te bevelen opties zijn de Led verlichting voor, en o.a. de Bose of andere upgrade van de geluidsinstallatie.
Het grote navigatiescherm is mooi, maar het kleinere voldoet.
Ook de "haaienvin"upgrade geeft de auto net wat meer schwung.

Ik weet zelf niet of ik voor de glazier witte versie had gekozen, maar vind 'm niet onaardig vooral niet met de antraciete velgen.

Ik had al vermeld dat 110 pk, net voldoet, wellicht wordt de motor nog wat losser met wat meer km's op de klok.

Update 31-10-2017

  • 966 km

Na 2 weken en bijna 1000 km, begint de motor eindelijk een beetje los te komen.

Auto ook maar eens laten wassen, dat is wel het nadeel van een witte.
Iemand ook ervaringen dat bepaalde stukken van de carrosserie niet niet worden meegenomen in de wasstraat?

Easy Park Assist werkt goed, verschillende mogelijkheden van inparkeren gebruikt. Is echt een toevoeging aangezien het matige overzicht dat je hebt in de auto.

Na een aantal wat langere ritten valt op hoe goed de stoelen zitten, al heeft de massage functie weinig toevoeging.
Ook de stilte aan boord is zeker aangenaam te noemen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.