Renault Mégane Estate dCi 110 ECO2 Dynamique (2012) #5

autoreview

Renault Mégane Estate
Renault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane 2012Renault Mégane 2012Renault Mégane 2012Renault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault Mégane EstateRenault MéganeRenault Mégane 2012Renault Mégane

Signalement

UitvoeringMégane Estate dCi 110 ECO2 Dynamique
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst200.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima kwaliteit van Renault

  • 200.000 km

Even met terugwerkende kracht toch een review, dit om een lans te breken voor de vaak kritische reacties op de Renault Megane. Ik heb er vijf jaar en 2ton aan kilometers probleemloos en met plezier in gereden.
In 2012 mocht ik een nieuwe lease-auto uit zoeken en dat was een korte zoektocht, vanuit het leasebudget (diesel verplicht) was het een klasse polo (ibiza, fiat 500) of dus een megane, dankzij de lage CO2 uistoot (geen bpm, geen mrb) en met 14% bijtelling hoef je daar natuurlijk niet lang over na te denken. Komende vanuit een polo 1.4 (benzine) was dit een grote stap voorwaarts in ruimte en snelheid (lekker veel koppel). Ook op een snelheid een stuk stiller. Trekhaak met 1500kg trekgewicht is ook erg praktisch.

De auto heeft nooit problemen gehad, gewoon van beurt naar beurt (30k km). Dit heeft volgens mij ook veel te maken met hoe je rijdt met de auto: bij mijn collega met dezelfde auto moest na 4 jaar en 120k km al een nieuwe turbo en een paar maanden later een nieuwe koppeling. Mijn auto reed met 2 ton nog hetzelfde als nieuw. Ik was blij dat ik geen GT line met sportonderstel had, ik vond de standaard Megane al aan de straffe kant, rafeling en slechter wegdek voel je duidelijk (17 inch velgen). Dit levert wel een strak weggedrag op, hij stuurt veel scherper dan de Astra (nieuw model) welke ik daarna reed (16 inch).

Tja echt snel is het natuurlijk niet met 110pk, het koppel was vanaf zo'n 1800 lekker aanwezig waardoor je er wel heel makkelijk mee rijdt. Als het mijn prive auto was geweest had ik hem laten chippen, dat beviel mij met mijn latere 1.6 tdi ook goed, je krijgt zomaar 15-20% meer vermogen. Met de 6-bak heb je altijd mooi lage toeren.

De audio was wel voor verbetering vatbaar, ook daarvoor geldt dat als het prive auto was geweest ik daar wel graag wat verandert had. Toch heb ik bewust niet voor de Bose uitvoering gekozen: dan heb je een versterker onder de voeten van de passagier, die zit dan oncomfortabel met de knieën omhoog en als er gepraat wordt op de radio is er veel te veel bas.

De stoelen zaten prima, niet zo lekker als de AGR stoelen van de Astra, of de Volvo die ik nu heb, maar wel prima. Je kunt ze mooi laag zetten, alleen wat korte zitting. De ruimte op de achterbank valt wat tegen (minder dan bijv. een golf 6), waardoor het met een maxi-cosi op de achterbank, de voorstel flink naar voren moet (dat had achter mij als bestuurder niet gepast, ik ben dan ook 1.93m).

Verbruik: ik zat gemiddeld zo rond de 5.2 L/100km, dat is 50% hoger dan de fabrieksopgave maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Het was wel aan de zuinige kant vergeleken met de andere Megane rijders van mijn leasemaatschappij. Daarbij reed ik best vlot, maar niet (of niet veel) harder dan de max snelheid.

Kortom een betrouwbare en prima rijdende auto die multi-inzetbaar is!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.