Renault Mégane Estate dCi 110 Bose (2017) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mégane Estate dCi 110 Bose |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 90.000 km |
Goed
- 5.200 km
Voorloop auto (ook een Megane) ingeleverd en eigen auto opgehaald. Bose uitvoering; lederen bekleding, Pack cruising, Easy Life pack en groot navi scherm.
Dat de Megane lekker rijd wist ik al gezien mijn ervaringen met de voorloopauto. Qua beleving vind ik de Bose geweldig. Ik heb 'm in de kleur zwart genomen en dit maakt de auto een chique verschijning icm met de LM wielen en chroom accenten. Van binnen ook alles zwart. In een paar weken ruim 5.000 km gereden en hij is lekker stil, vind de motor pittig.
Heb m nog niet in Duitsland gereden dus weet niet hoe hij zich op relatief hoge snelheid zich gedraagt.
Kleine irritaties
- 19.890 km
Bijna 20.000 voornamelijk snelwegkilometers gereden (in Duitsland) en tijd voor een update:
Positief :
1) Uiterlijk van de auto - de mijne is zwart met chroom accenten en dit ik vind zowel chic als sportief ogen. Interieur zwarte lederen bekleding (met massage en stoelverwarming) bevalt erg goed en staat chic.
2) Goede stoelen en goede zitpositie.
3) Weggedrag vind ik prima.
Negatief :
1) Navigatie systeem :
a. Waarschuwt te laat of helemaal niet voor files. Laatst 2,5 uur (echt waar) bij Stuttgart vastgestaan; geen waarschuwing en gaf gedurende die 2,5 uur ook helemaal niet aan dat ik in een file stond.
b. In vergeljking met de Navi van de Skoda Octavia, die ik hiervoor had, is de Navi van de Megane grafisch knullig.
2) Multi-Sense. Verschillen tussen de verschillende instellingen zijn niet merbkaar.
Irritaties nemen toe
- 63.000 km
Ik vind m'n Megane nog steeds een mooie auto zowel binnen als buitenkant. De leren stoelen zitten goed. Laatste tijd gaan indicatie lampjes van electrische rem, adaptive cruise control en hill control branden. Dealer kan niets vinden. Het blijkt dat het probleem vanzelf oplost als je motor afzet; uitstapt, auto op slot doet en daarna weer instapt en motor start. Vreemd. Adaptive cruise control niet fijn. Grijpt soms heel laat in en boven 150 km/uur werkt ie niet. Rij veel in Duitsland en dan heb je er vaak niets aan. DAB gebruik ik nooit. Werkt totaal niet. Niet in NL, niet in buitenland. R-link system leek in het begin wel leuk maar wat een gedoe met apps e.d. Heb het opgegeven en gebruik dus R-link alleen met de standaard opties. De Megane ligt goed op de weg, is stil, ik vind 'm vlot.
We schieten op
- 90.000 km
90.000 beurt gehad. Voor de 2e keer in korte tijd een stabilisatorstang vervangen. Veel snelwegkilometers. Krijg de indruk dat de motor nog losser wordt en had laatst 197 km per uur op de teller.
Een nadeel is de lage instap van de auto. Gebeurt me nog steeds dat ik mijn hoofd stoot en serieus pijn heb.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.