Renault Mégane E-TECH EV60 130pk Boost Charge Evolution ER (2022)

autoreview

Renault Mégane E-TECH EV60 130pk Boost Charge Evolution ER (2022)

Signalement

UitvoeringMégane E-TECH EV60 130pk Boost Charge Evolution ER
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf95 km
KM-stand laatst7.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Comfortabele snelwegcruiser

  • 7.500 km

@ Autoweek: de Evolution ER versie is een "optimum charge", kan dus net als alle andere 60 kWh Megane's met 130 kW DC laden.

Aflevering: na een maandje of anderhalf leververtraging werd op 10 januari 2023 de Megane E-tech Evolution ER afgeleverd bij mijn werkgever. De Megane IV dCi ging meteen mee retour naar de dealer. Helaas ging de aflevering gehaast en zonder veel uitleg en blijkt in de auto een mattenset geleverd te zijn die niet past. Ook kon de man die de auto kwam brengen mij niet vertellen of "pack winter" gemonteerd was, want ik miste de knoppen voor stoel- en stuurverwarming. Niet wetende dat dat geen fysieke knoppen meer zijn. Niet echt een fijne start.
De auto zelf daarentegen bevalt echter wel. Stil, comfortabel en ruim, vooral op de achterbank ruimer dan de Megane IV, waarbij opgemerkt dat ik vrijwel nooit mensen achterin heb. Ik heb dan ook meteen de hoofdsteunen van de achterbank verwijderd, voor een beter uitzicht naar achteren. Dat is wel zo veilig. Opvallend vind ik verder de verstelbaarheid van stuur en bestuurdersstoel, beide hebben een zeer groot verstelbereik in hoogte en lengte. Een goede zitpositie vinden moet dus iedereen wel lukken. De stoelen voorin zijn wel vlakker en voor mijn gevoel iets breder dan in de Megane IV (Bose uitvoering) die ik had dus je zit er iets meer "op" dan "in". Maar niet minder goed of minder comfortabel.

Rijbereik: tijdens de eerste weken waren de temperaturen vrij laag en kwam de actieradius uit zo rond de 320 km. Voor mijn ritten (200 km per dag) ruim voldoende, ik laad dus alleen op het werk. En dat gaat snel aangezien de laadpalen tot 22 kW kunnen leveren.
Toen vorige week de temperaturen richting de 15 graden gingen was dat meteen merkbaar, in het verbruik en rijbereik dan is een krappe 400 km haalbaar.

Rijhulpsystemen: er zit het nodige op maar ik maak er weinig gebruik van. Lane assist en rijbaanassistentie heb ik in alle standen uitgeprobeerd en zet ik zelden nog aan. Alleen als het heel rustig op de weg is, anders is het niet fijn. Een ander hulpsysteem is eigenlijk het enige punt wat me niet bevalt aan de auto: de cruise-control met automatische afstandsbewaking. Op de Megane IV had ik dat ook en werkte het perfect. Op deze Megane heb je meerdere keren per rit "spookmeldingen" van obstakels/auto's die ineens opduiken volgens de auto. Hierdoor gaat de auto ineens uit het niets op de rem. Je schrikt je rot maar gelukkig is het maar een fractie van een seconde dus voordat je kunt reageren gaat de auto weer door op de ingestelde snelheid. Ook voor het achter je rijdende verkeer is het daardoor niet merkbaar, alleen licht het remlicht een fractie van een seconde op. Maar ik hoop wel dat hier binnenkort een updat voor komt.

Kosten heb ik tot nu toe (natuurlijk) niet gehad. Maar ik denk dat de werkgever wel tevreden is, met de diesel kostte mijn woon-werkafstand toch al gauw zo'n € 15,- (ca 8,5 liter diesel). Nu kost het zo'n 32-35 kWh, dus meer als € 4,- a 5,- kan dat niet kosten.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens