Renault Mégane dCi 110 ECO2 GT-Line (2013)

autoreview

Renault Mégane dCi 110 ECO2 GT-Line (2013)

Signalement

UitvoeringMégane dCi 110 ECO2 GT-Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf35 km
KM-stand laatst31.234 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Megane Hatchback Dci 110 ECO2 GT Line

  • 31.234 km

Wow dit is wel een hele fijne rijdende Renault en vinden hem zelf ook nog heel mooi.

Wij rijden de laatste 10 jaar diesel omdat we per jaar ongeveer 42000km zijn gaan rijden en rijden de auto prive.
De eerste 3 diesels waren occasions 1e Alfa 156 , 2e Alfa 166 , 3e Audi A4 2.5 Tdi proline met sport onderstel en gechipt bij ABT.
Omdat we de auto prive rijden en we ook goedkoper wilde gaan rijden zijn we over gestapt op nieuwe autos met kleinere motoren en goedkoper in het onderhoud. 11-2007 de Citroen C5 1.6 hdi (totaal 133000 km mee gemaakt) en 03-2011 Citroen C4 Tendance 1.6 hdi (totaal 81990 km mee gemaakt)
En nu sinds 16-02-2013 de Renault Megane Hatchback GT Line in de kleur Eclipse grijs , en nog dit jaar geen wegenbelasting.
Ja waarom een Hatchback en geen estate ?
Ik zelf zou een estate genomen hebben maar omdat de vrouw hier de meeste km maakt per week (ongeveer 650-700) en omdat we de ruimte misschien 2 a 3 keer per jaar nodig hebben van een Eatate hebben we gekozen voor de 100 kilo lichtere hatchback en de vrouw vond ook de hatchback mooier als de estate.
En onze goeie ervaring met Citroen nu weer gekozen voor een nieuwe fransoos .

Ja en nu dan onze 1e ervaringen met de Renault vinden we helemaal te gek wat een rust in de auto......is dit wel een diesel ?.
Ja de moter is wel heel erg stil is echt heel fijn om in te rijden loopt heel soepel en een voldoende trekkracht .
De moter reageert allert op het gaspedaal.
En de 6 versnellingsbak schakelt ook soepel en een vrij korte slag in vergelijking met de Citroen.
Het onderstel is 11mm verlaagt en heeft stijveren veren die ook worden gebruikt voor de Renault Megane Coupe.
Wij ervaren de vering toch wel comfortabel en zeker als we een vergelijking doen met 1 van onze vorige autos de audi A4 met sport onderstel die was pas hard geveerd en voelde we elk bobbeltje in het wegdek.
Ja we zijn wel happy met deze Renault en vooral het rijden in lange bochten kleeft de Megane aan het asfalt .
We hadden ook gelezen dat er renault rijders zijn die dit anders ervaren en vinden de GT line te hard geveerd en die dan ook voor de bose uitvoering kiezen.


En het mooie van de Gt line uitvoering is vinden we de klokken (snelheids meters toerenteller en boardcomputer) die analoog uitgevoerd is en in vergelijkeing met de normale uitvoering die digitaal is.
De GT Line moet het vooral hebben van zijn uiterlijk. Een eerste aanpassing zijn de koplampen met zwarte achtergrond. In de voorbumper veranderden zowel de vorm van de centrale luchtinlaat als glanzend zwarte beschermstrip waarop de nummerplaat bevestigd wordt. Aan de zijkanten zien we uitsparingen in Dark Metal voor de mistlampen.
In het interieur maken aluminium pedalen, carbonafwerking en sportzetels het verschil.
Achteraan spuit Renault nu ook de onderkant van de bumper mee in koetswerkkleur en monteert het een diffuser. 17-duimsvelgen , buitenspiegels in Dark Metal en GT Line-logo’s ronden het geheel af.

De (sport)stoelen zitten goed en prettig en zeker voor de lange ritten geven die een uitstekende steun (zijn de zelfde sportzetels als de Megane RS) . en je zit er zeker niet te hard in en de sportstoelen geven een goede zijdelingse steun en ik ben zelf ook geen kleine smalle jongen 1.91m.


We hebben wel de standaard radio en hebben na een half uurtje verschillende instellingen geprobeerd te hebben gekozen voor basboost aan en de jazz muziek instelling geselecteerd in het menu.
Dit geeft een mooi vol en helder geluid.
En de tom-tom is wel ff wennen om de vele mogelijkheden te ontdekken .
Maar verder is hij wel heel duidelijk met de route , verkeers punten en de vele informatie.

Update 5185km

Weer wat km verder en het blijft genieten en plezierig om met deze auto te rijden.
Maar hebben eigenlijk voor ons maar 1 vreemde ervaring meegemaakt.
Omdat we op een adres iets hadden opgehaald en door moesten naar een ander adres en hebben toen het start stop systeem gebruikt om het adres in de tomtom te veranderen sloeg onverwachts de moter aan.?
is tot nu toe maar 1 keer gebeurd.
houden het nu in de gaten .
Verder alleen maar lof voor deze Renault.

En de kosten zijn ook momenteel best laag geen wegen belasting en nu al met de 4e volle tank ruim 1:20.2
We houden ook het verbruik bij. zie link

http://www.autoweek.nl/verbruik/8739/renault-megane-dci-110-eco2-gt-line-2013

zodra we weer wat te melden hebben komt er weer een update.

Update 13-11-2013 31234km

Alleen maar lof over deze Renault Megane
De auto heeft zijn 30000km beurt gehad.
Hebben ook gelijk de winterbanden op laten leggen vredestein snowtrack 3
En er is eigenlijk niets meer te melden behalve dat we uitermate tevreden zijn en er geen problemen zijn voor gevallen.
De nog steeds een genot om in deze auto te rijden .
En we genieten nog steeds van elke rit.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.