Renault Mégane dCi 110 ECO2 GT-Line (2012)

autoreview

Renault Mégane dCi 110 ECO2 GT-Line (2012)

Signalement

UitvoeringMégane dCi 110 ECO2 GT-Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf102.000 km
KM-stand laatst169.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Mégane GT-Line (2012)

  • 169.500 km

Wij hebben de Renault Mégane gekocht toen deze precies 4 jaar oud was. Na meer dan 2 jaar (en 68.000 kilometer) rijplezier is het tijd om de balans op te maken. Let wel, de auto kwam ter vervanging van een Peugeot 307 uit 2003. Al mijn ervaringen moeten in dit perspectief geplaatst worden. Allereerst een kort overzicht van de belangrijkste plus- en minpunten.

Pluspunten:
- krachtige en zuinige dieselmotor (verbruik wordt verderop toegelicht);
- ingebouwde Tom-Tom navigatie met handige bediening in middenconsole (laatste update: september 2017);
- achteruitrijd camera (hoe heb ik ooit zonder gekund?)
- 6 versnellingen (met schakelindicator op dashboard);
- LED dagrijverlichting (je vergeet nooit meer je verlichting aan te doen);
- Keyless entry & Go (werkt super);
- Start & Stop systeem;
- automatisch inklapbare buitenspiegels;

Minpunten:
- ruimte voorin bij bestuurdersstoel (ik ben niet groot, maar met een kind achter mij komt mijn knie tegen het console aan);
- armsteun (bij langere ritten mis ik echt een armsteun. De steun in het midden zit veel te laag voor mij);
- ruitenwisser achter (wat een lawaai!);
- rotonde-dilemma: neem je de rotonde in zijn 2 of in zijn 3? Vanuit de 2e versnelling vervolgens weer optrekken duurt lang, voor de 3e versnelling rijd je te langzaam. Ik kies meestal voor de 2e versnelling en trek rustig op. Er zit echt een gat in het vermogen tussen deze 2 versnellingen. Dat merk je bijvoorbeeld ook bij een stoplicht dat op het laatste moment toch op groen gaat. Terugschakelen naar 1 is geen optie, vanuit zijn 2 is het gewoon wachten tot je weer vermogen pakt.

Verbruik
Gemiddeld verbruikt de auto 1 liter diesel op 20 kilometer. De boordcomputer geeft dat ook redelijk nauwkeurig weer (5,0 liter/100 kilometer). Met een volle tank rijden wij dan ook tussen 1100 en 1200 kilometer. Hier worden lange ritten op de snelweg afgewisseld met korte ritten binnen de bebouwde kom. Van stelselmatig filerijden is geen sprake.

Comfort
Mede vanwege het strak geveerde onderstel van de GT-Line rijdt de auto soepel en stil over het wegdek. In de 6e versnelling kun je gerust 130+ rijden zonder dat je wegtrilt.

Ruimte
Met 2 kleine kinderen is een station (of Estate) een logischer keuze. Echter, ik heb nog nooit iets thuis hoeven laten. Ook niet op een vakantie. Het is een kwestie van efficiënt inpakken en eventueel de hoedenplank er uit halen. Op de plek van het reservewiel kun je genoeg kleine spullen wegstoppen.




9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.