Renault Mégane C-C 2.0 16V Privilge Luxe (2005)

autoreview

Renault Mégane C-C 2.0 16V Privilège Luxe (2005)

Signalement

UitvoeringMégane C-C 2.0 16V Privilège Luxe
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf50.000 km
KM-stand laatst75.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima auto

  • 50.000 km

Omdat ik voor het ondernemerschap koos moest ik mijn lease auto inleveren bij mijn voormalig werkgever en moest er een betaalbare privé auto komen waar ook nog een beetje lol mee te beleven viel. Het was even slikken maar achteraf is mij dat 100% meegevallen.

Mijn vrouw had goede ervaringen met het vorige model Megane Cabriolet dus zijn we op zoek gegaan naar het nieuwere model. Na een korte zoektocht kwamen we bij een particulier terecht die deze Megane in werkelijk smetteloze conditie (optisch) te koop had staan. Er was letterlijk geen gebruiksspoor te bekennen. Zo krijg je toch het gevoel een "nieuwe" auto te kopen. De kleur was niet mijn eerste keuze maar de staat waarin de auto verkeerde gaf de doorslag.

Ook de uitrusting was dik in orde. Naast de reeds complete uitrusting van de Privilege Luxe waren de volgende extra zaken aanwezig:

- Lederen bekleding
- 17" velgen
- Geïntegreerde Navigatie
- Parc Distance Control (achter)
- Afneembare trekhaak
- Windscherm

Op basis van vertrouwen over de technische staat hebben we de koop gesloten en rijden maar!

De auto bevalt goed. Alles werkt naar behoren. De auto is duidelijk op comfort afgestemd en dat vindt ik prima. Ik ben zeer te spreken over het stalen dak. Dicht voelt het als een normale auto en binnen een handomdraai transformeert deze auto naar een fijne cabriolet. Zodra het kan rijden we eigenlijk open. Het windscherm is ideaal voor lange snelweg ritten en de kapsels blijven in model.

De 2 liter motor maakt deze auto verre van sportief maar het is voldoende. Doordat deze auto zo "relaxed" rijdt is er ook niet echt behoefte om hard op te trekken of iets dergelijks. Dat voelt gewoon verkeerd aan in deze auto. Gewoon lekker cruisen en van het zonnetje genieten is het fijnste met deze auto.

Qua ruimte bevalt hij ook goed. Met gesloten dak is de kofferruimte gigantisch voor een cabrio en met het dak geopend past er met gemak nog een kinderwagen in. Mijn dochter van 2 zit ook prima in haar kinderstoel en geniet van het open rijden of het turen door het glazen dak. De enige beperking is als ik op de bijrijderstoel plaats neem. Ik ben 1.83 en dan moet de stoel te ver naar voren voor mijn dochter die er achter zit. Het gaat wel maar ik zit dan bijna met mijn voorhoofd tegen lijst van de voorruit. Gelukkig komt het zelden voor.

Het verbruik valt een beetje tegen. 1 op 10/11 gemiddeld. Dat komt dat er veel in en om de stad (Rotterdam) gereden wordt en helaas veel file. Bij lange snelwegritten is 1 op 14/15 haalbaar. Het is ook best een zware auto.

Al met al best tevreden met deze auto.

Problemen

  • 72.000 km

Kort na aanschaf ging er een wiellager achter kapot. Kosten € 170,-- bij de dealer.

Na verloop van tijd ging het comfort wat achteruit. De banden bleken versleten te zijn en gecupt. Vier nieuwe Vredesteins Sportrac 5 aangeschaft, balanceren en uitlijnen. Kosten € 570,-- bij Euromaster. Wat een verschil! De auto rijdt nu veel beter dan bij aanschaf.

Binnenkort krijgt de auto een kleine beurt en een nieuwe APK. Ik verwacht dat de remmerij aan de beurt is. Deze piepen nogal en bij het remmen na achteruit rijden is het erg luid.

Ik zal een update plaatsen over de gebreken en kosten van de kleine beurt en APK.

Al met al ben ik dik tevreden over de auto en de kosten na 22.000 km gereden te hebben.

Beurt + APK

  • 75.000 km

Deze week is de auto voor een beurt en APK geweest. Als aandachtspunt heb ik nog de remmen genoemd maar die bleken niet versleten maar vuil. Schoongemaakt en verder normaal onderhoud gehad. Verder geen mankementen te melden volgens de garage. Fijn! Een auto rijdt voor je gevoel toch een stuk lekkerder als je weet dat er niets aan mankeert. Kosten E. 210,--

De auto wilde op 1 jan 2013 niet meer starten. ANWB gebeld en toen bleek de accu overleden te zijn. Het betrof hier nog de eerste accu die inmiddels 8 jaar oud was. De monteur had een nieuwe in zijn bus en heeft deze direct geplaatst. Kosten E. 130,--

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.