Renault Mégane 1.6 16V 110 Celsium (2010)

autoreview

Renault Mégane
Renault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault Mégane

Signalement

UitvoeringMégane 1.6 16V 110 Celsium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf15.600 km
KM-stand laatst14.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 14.500 km

De aflevering van mijn op 3 januari 2011 bestelde lease Megane 1,5 TDCi EDS estate is uitgesteld tot 18 mei. Dat lijken wel Audi besteltermijnen en wordt veroorzaakt door schaarste in de productie van de 1,5 tdCi. Daarom heb ik een voorloop Megane van de leasemij gekregen. een 1,6 ltr Celsium 5 drs hatchback. Verschilt niet veel van de bestelde en wat een teleurstelling heb ik deze week ervaren. De keuze voor deze megane was gebaseerd op leasetarief, ruimte, open dak e dieselautomaat. Voor de rest vindt ik dt product van Renault uitermate treurig. Deze auto klopt op veel punten van geen kanten. Waren de door mij gereden Renault 4,12, Nevada, 21 GTS fijne rijdersauto's met helaas een altijd teleurstellende garagerekening, deze Megane geeft geen energie en is op een aantal punten een echt mislukte auto. Ik som op:
1)uiterlijk: is het nou een astra of een brava? Geen identiteit. Slecht afgewerkte carrosserie,met allerlei plastic designcamouflageplaatjes. Lelijke grote wielkasten voor. Een frontpartij die op een paugeot 308 lijkt en dus per saldo mislukt is. Wat een ordinair design!
2)rijcomfort: het is aardig gelukt een Mini of BMW 118 qua stuitergedrag te imiteren. Leuk, maar niet als je 50.000 km per jaar moet stuiteren. Wie een franse auto op ContiEcoContactbandeen zet, begrijpt niets van comfort. Blunder!
3)stoelen: daar zit je dus altijd op. Helaas worden je de billen samengeknepen ook als iemand met gemiddeld postuur (1.80, 80 kg) Linkerbeen zit tegen zittingrand te drukken; het rechterbeen zit ter hoogte van de knie tegen de dashboardrand te trillen;
hoofdsteun jokert bij aanraken jokert omhoog; de passagiershoofdsteun kan niet genoeg naar beneden zodat zicht opzij slecht blijft;
4) Interieur; mijn Mazda was verschrikkelijk grijsssz, maar dit interieur is zo zzzzwart als straks mijn lijkkist van binnen zal zijn. NL importeurs moeten eens af van het idee dat nederlanders alleen maar gereformeerde calvinisten zijn. Please , een kleurtje, zoals Volvo vorig jaar mooie rode stoelen uitbracht.
5)Veiligheid: belabberd uitzicht, zelfs naar voren. Ik noemde al de niet laag te zetten voorste hoofdsteun. Waarom een achterlijk bedrag voor park assistance ad ca 700,- euro gevraagd wordt, terwijl voor 29,95 de firma Conrad zelf te monteren parkeersensoren levert, is niet te begrijpen en riekt naar afzetterij.

6)bedieningsgemak: de platte sleutel is een doorgeschoten designgrap. Waar laat ik dat ding? waar berg ik dit gladde ding op. Daar zijn echt betere minder hinder opeverende oplossingen op. Nu heb ik er mijn huissleutel aan gehangen en die hangt of in de asbak of in de ontbrekende koffiebeker te roeren!!?? Want waar laat ik mijn dagelijkse koffiebeker/melkbeker??????. Nergens dus. Dat wordt dus handel voor Gamm?praxis. Hoe bedenk je het... niet ! en dus het treurige dashboard. s'avonds een zaklantaarn in je gezicht !! Verder een allegaar van digitaal en analoog. Geef mij maar een mercedes klokkenwinkel, dan kan ik goed op het verkeer letten. Het dashboardkastje gezien? Kun je anno 2011 nou niks handigers maken ? Gelukkig zit de handrem lekker scheef, zodat je nog een beetje met je handen bij de veiligheidsriemsluiting kan.
7)Techniek: sturrbekrachting is prima, maar op hoge snelheid moet je met beiode handen aan het stuur om met veel kracht correctie te kunnen maken. Dus relaxed autobahn rijden is er niet bij, want de armsteun links en rechts zijn zo geplaatst dat je daar te weinig steun van krijgt. K. dus
Remmen grijpen abrupt aan. Ik zal wel moeten wennen, maar dat heb ik beter meegemaakt.
Alles bij elkaar(matige stuurbekrachtiging, remmen, gas, harde demping) maken dat dit een vervelende, lelijke, onpraktische nerveuze wagen is. Niet kopen dus.



7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.