Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 130 Tech Line (2006)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.9 dCi 130 Tech Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf15.000 km
KM-stand laatst66.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 54.000 km

Deze Renault Laguna is aangeschaft om zakelijk mee te rijden. Naast deze auto ben ik nog in het bezit van een Renault Scenic voor mijn vrouw om de kidz naar school te brengen.

De Laguna is een echte reisauto. Alles zit erop en aan en het rijdt als een limousine. Vooral op de snelweg en Duitse autobahn (Waar ik regelmatig vertoef) voelt hij zich helemaal thuis. Intussen is hij gechipt van 131 naar 163pk en van 300 naar 360nm. Het verbruik heb ik nog niet kunnen nagaan aangezien de winter net begon toen ik hem heb laten chippen. Prestaties zijn echter subliem. Hij gaat nu als de brandweer en op de autobahn zit je zo boven de 180. Top was voor het chippen 210 en is nu 220. Het belangrijkste van het chippen is echter dat hij nu heel eenvoudig versnelt. Dat is een war genot.

Verbruik is in de zomer rond de 5,2l per 100km en in de winter met winterbanden 5,8l per 100km. Gewoon zuinig en goed!

Problemen:
In het eerste jaar heb ik problemen gehad met de module van de ESP en ASR. Deze was defect en is nog onder garantie van Renault verwisselt. Het Park Distance Control is 2x stuk geweest. Dit kwam doordat er vocht in de stuur module liep. Na de eerste X uitwissel heeft men het probleem dat er vocht bij de module kwam niet aangepakt met als gevolg dat het na 2 maanden weer defect was. Echter nu weer zonder problemen onder garantie opgelost.

Laatste beurt geen bijzonderheden. Airco is nu ook gereinigd. Op naar de volgende beurt. Wel laat ik de beurten om de 30.000km doen in plaats van 15.000. Die kortere interval is te wijten aan het roetfilter volgens Renault. De dealer geeft echter aan dat 30.000 geen enkel probleem is.

Auto is verder zeer betrouwbaar, zuinig en geeft plezier tijdens het rijden.

Hou jullie op de hoogte!!!

En nu met chiptuning!

  • 66.000 km

Na lang denken en overwegen toch een chip aangeschaft. Deze via Ebay in Duitsland 2de hand voor 15 Euro op de kop getikt. En hij werkt!!!!! Heerlijk, de Laguna is nu veel soepelder geworden en hij trekt als een lier. Wil niet meer zonder! Echt geweldig wat die extras pk's van 131 naar 163 teweeg brengen. Alleen het verbruik is niet veranderd. Maar daar heb ik hem ook niet voor aangeschaft.

Het dashboard rond de kilometerteller heb ik intussen geheel uitgebouwd en op verschilende plaatsen afdichting tussen geplakt. Dit omdat er nare kraken waren wat mij ontzettend ging irriteren. Nu is het opgelost en is het weer heerlijk rustig.

Verbruik zit nu er weer zomerbanden opzitten (nieuw Vredestein) naar 5,0 gedaald en dat vind ik nog steeds heel goed voor dit type auto.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.