Renault Laguna Estate 2.0 dCi 180 GT (2008)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Laguna Estate 2.0 dCi 180 GT |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 50.233 km |
Probleem onbalans achteras
- 50.233 km
Ik ben zeer tevreden over deze auto. Ik twijfelde flink door slechte ervaringen met m'n vorige Renault. Echter bevalt deze super goed. Een zeer complete, goedsturende snelle auto. Ik heb wat problemen met de achteras. Als de auto even stil gestaan heeft en ik ga er mee rijden, trilt de auto in de eerstvolgende kilometers. Er zit een soort onbalans in de achteras. Je voelt de auto echt schudden. Na een paar kilometer verdwijnt dit en loopt de auto fijn en soepel. Het hoort niet en daarom wil ik het verholpen hebben. Ik ben zelf niet technisch maar het voelt alsof er iets is met de 4 ws. De eerste 30.000 km. had ik hier totaal geen last van. Dit wordt gaanderweg erger. De autogarage heeft geen oplossing. Probleem schijnt tot op heden onbekend te zijn. Heeft iemand hier nog ervaringen mee, of weet een oplossing?
Alvast bedankt. Een oplossing zou zeer wenselijk zijn daar ik voor de rest zeer tevreden ben. Leon Verhees
Raambediening?
- 50.233 km
Ik ben zeer tevreden over het vermogen. Echter heb ik met kilometerstand 30.000 de auto laten tunen. Het vermogen is van 180 naar 218 en 400 naar 483 Nm. gegaan. Vooral de toename in koppel werkt zeer verslavend. De auto is echt ontzettend snel geworden. Hij was overigens al niet traag. Het enige probleem is om het vermogen in z'n 1 en 2 dan ook fatsoenlijk te kunnen gebruiken. De wielen willen continu spinnen.
Het probleem met de 4 ws lijkt tot op heden geen oplossing te hebben. Het probleem is totaal onbekend bij Renault. Ik hoop echt dat hier een oplossing voor komt want het rijdt best irritant. Gelukkig verdwijnt het na een paar kilometer. Ik rijd veel lange afstanden zodoende dat het verbruik me niet tegen valt. de auto rijdt tussen de 1 op 13 en 1 op 16. Het tunen ervan heeft geen voor- of nadelen hierin. Is dus gelijk gebleven.
Het niet functioneren van de koplampsproeiers was ook bij mij een onbekend fenomeen. Sterker nog, de garage kon niet gevonden krijgen wat de reden was! Slecht want vullen van het reservoir bleek de simpele oplossing.
Wel vind ik vreemd dat je de ramen niet meer kunt bedienen als de auto uit staat. wel op contact maar de ramen kun je niet bedienen. Bij mijn weten MOET je de auto starten om vervolgens de ramen te openen / sluiten! Of heeft iemand hier een oplossing voor?
De stugge vering / demping vind ik persoonlijk een pluspunt. Daardoor ligt hij ontzettende goed op de weg. Als je comfort wil, moet je een 'gewone' Laguna nemen!
Wel slijten de banden ontzettend snel. Ik doe 20.000 km. met de voorbanden. Ik heb dan ook een behoorlijke sportieve rijstijl en het vermogen speelt natuurlijk ook parten.
Voor de rest is ook bij mij de totale indruk zeer positief en goed. Je krijgt zeer veel auto voor relatief geld.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Renault Laguna Estate 2.0 16V T GT 205pk | Panorama dak | 1 ste eigenaar | Volledig dealer onderhouden | Uniek |
- 2008
- 92.434 km

Renault Laguna Grand Tour 2.0-16V T Tech Line*1e Eigenaar*Trekhaak*Uniek*Nap*
- 2007
- 54.730 km

Renault Laguna Coupé 2.0 16V T GT | 205pk | Bose premium Audio | Lederen bekleding | Stoelverwarming |
- 2009
- 122.157 km