Renault Kangoo L1 E-Tech 44kWh Extra 11kW (2023)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Kangoo L1 E-Tech 44kWh Extra 11kW |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2023 |
| Jaar van aanschaf | 2023 |
| KM-stand laatst | 20.000 km |
Fijne bestelauto
- 7.000 km
Vanwege uitbreiding in het bedrijf ben ik gaan oriënteren naar een extra bestelauto. Aangezien ik thuis al een laadpunt heb voor onze gezinsauto (ID3) en het dak vol zonnepanelen ligt heb ik gekozen voor de Kangoo e tech. Daarnaast maken we ook veel korte ritjes en dus ideaal om elektrisch te rijden.
Het trekgewicht van 1500 kg is vrij uniek in dit segment. Voor ons ideaal omdat we regelmatig met steigeraanhangers rijden.
De Kangoo bevalt goed. Wat ik goed vind van Renault is dat alles wat het moet doen, het ook doet. De app waarmee je kunt voor klimatiseren doet het altijd, het multimedia systeem doet het altijd, achteruitrijcamera altijd enz. enz. Iets wat ik van VW niet kan zeggen helaas.
Actieradius: In de winter met koude temperaturen 170-200km ( beetje provinciaal, veel stad)
In de zomer haal je prima 250-280 km. Trek je veel een aanhanger, dan kost dit heeel veel stroom.
Na 7000 km zie ik een gemiddelde van 20,7 kwh/100 km. De kangoo is uitgerust met een imperiaal dus dat zal het verbruik ook wel iets verhogen.
Conclusie: prima bestelauto voor een prima prijs, ik heb €4000 subsidie gekregen op deze auto. wat de hogere aanschafprijs iets compenseert Wel een bestelauto voor vooral stedelijk verkeer. Ga je de snelweg op, dan schiet het verbruik omhoog.
2 jaar in bezit
- 20.000 km
Inmiddels rijden we zo goed als 2 jaar met de elektrische Kangoo. En ik moet zeggen, het is echt een fijne bus. Hij is echt wel comfortabel, qua vering een heel verschil met mijn vorige bus, een VW Caddy. De Caddy was eigenlijk alleen comfortabel op de drempels als ie zwaar beladen was.
Het verbruik over 20000km staat op precies 20kwh/100km. Ik rijd wekelijks met aanhangers. Zou ik dit niet doen, dan zou ik prima uit kunnen komen op 16 a 17 kWh/100km. Mijn routes zijn vooral binnensteden en provinciaal.
Zijn er ook minpunten:
- Zo af en toe crasht het multimedia systeem. Dat start dan vanzelf weer op
- Achteruitrijcamera doet het heel soms niet
- Verbruik op snelweg is hoog
Desondanks vind ik dit een fijne bestelwagen. Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteitverhouding in dit segment
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Kangoo TCe 130pk Nordic Line EDC/Automaat Camera | Adapt. Cruise | Navi | Parkeersens. v+a | Stoelverw.
- 2023
- 31.595 km

Renault Kangoo 1.5 dCi 95Pk L1H1 BPM Vrij Camera Digital cockpit
- 2024
- 225 km

Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 95 Luxe L1 Lat om Lat | Carplay | Camera
- 2022
- 46.048 km
Lees ook

Nieuwe Mercedes-Benz GLB: elektrisch of benzine, vijf- of zevenzitter

Rolls-Royce Spectre ontkomt niet aan verlaging

De Stelato S9T is de super-stationwagen die we in Europa nooit kregen

Altijd plug-in hybride Mazda CX-60 en Mazda CX-80 fijngeslepen


Lezersreacties (0)
Reageren