Renault Kangoo 1.5 dCi 80 Privilège (2003)

autoreview

Renault Kangoo
Renault KangooRenault KangooRenault KangooRenault KangooRenault KangooRenault KangooRenault Kangoo - interieurRenault Kangoo - interieurRenault Kangoo - interieur

Signalement

UitvoeringKangoo 1.5 dCi 80 Privilège
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat moet je met zo"n Pausmobiel?? Je rijd voor l..!
Zomaar wat opmerkingen uit de kennissenkring na de keuze voor deze Kangoo. Maar ja, de nieuwe Megane Break was nog niet leveraar in februari 2003 en ik moest toch een auto (bij voorkeur een Renault) voor woon-werk verkeer. De baas betaalt (het meeste), vandaar een diesel ipv. de 16V.

Na 7 maanden en 23000km nog steeds geen spijt; rijdt als een speer (ik was eerst een beetje bang dat een 1.5 dieseltje moeite zou hebben met mijn rijstijl maar wat valt dat mee!)en is ondanks mijn redelijk hoge gemiddelden op de snelwegen (130-140)en de bouw van de auto toch nog zuinig; tussen de 1:17 en 1:19!
Het enige waar het motortje niet goed tegen kan is lage (<1500) toeren in een hoge versnelling en gasgeven bij lage snelheden in z"n 2e versnelling; de turbo is dan echt niet thuis en moet even op gang komen wat bij sommige acties wel eens vervelend kan zijn. Verder niets dan lof over de 1.5 dci.

Vrouw en kinderen willen nooit meer wat anders, ruimte in overvloed (koelkast rechtop achterin, die "vliegtuigkastjes" zijn wat lastig met fietsen vervoeren maar verder...alles gaat erin!) Die ruimte is uiteraard inherent aan de bouw: rechte zijwandjes en lekker hoog; nadelen aan deze bouw zijn wat meer rijwindgeluiden en ook iets gevoeliger(stukken minder dan een Peugeot 307 die ik een tijdje te leen heb gehad) voor windstoten, Gewoon veel wind heeft weinig invloed op het stuur. Ook merk je bij harde tegenwind (de laatste dagen overvloedig aanwezig) dat het toch kleine motortje er wat harder aan moet trekken.

Het model 2003 is zeker tov. het vorige model een stuk comfortabeler; goede stoelen (zeker in de privilege versie), goede geluidsisolatie en een best wel fraai en overzichtelijk dashbord (met handige AB voor de radio/cd combi).

Ik rij de meest luxe uitvoering maar een wis/was en interval voor het wissertje achter kon er niet vanaf. Of dit komt door mijn uitvoering (2 deurtjes ipv. grote klep; je stoot je hoofd niet en kleine kinderen kunnen ook de deurtje openen & sluiten) of door "verkeerde" bezuinigingen. Die achterwisser heb je bij een beetje nattigheid echt veel nodig!

Bij mijn eerste bezoek aan Carglass zeiden ze glimlachtend "tot de volgende keer!". Het schijnt dat de relatief rechte voorruit nogal gevoelig is voor steentjes!
Ook blijft het een Franse auto; rammeltjes uit de vreemdste hoeken maar ook een toch heel behoorlijke wegligging.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.