Renault Kangoo 1.5 dCi 80 Privilège (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kangoo 1.5 dCi 80 Privilège |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat moet je met zo"n Pausmobiel?? Je rijd voor l..!
Zomaar wat opmerkingen uit de kennissenkring na de keuze voor deze Kangoo. Maar ja, de nieuwe Megane Break was nog niet leveraar in februari 2003 en ik moest toch een auto (bij voorkeur een Renault) voor woon-werk verkeer. De baas betaalt (het meeste), vandaar een diesel ipv. de 16V.
Na 7 maanden en 23000km nog steeds geen spijt; rijdt als een speer (ik was eerst een beetje bang dat een 1.5 dieseltje moeite zou hebben met mijn rijstijl maar wat valt dat mee!)en is ondanks mijn redelijk hoge gemiddelden op de snelwegen (130-140)en de bouw van de auto toch nog zuinig; tussen de 1:17 en 1:19!
Het enige waar het motortje niet goed tegen kan is lage (<1500) toeren in een hoge versnelling en gasgeven bij lage snelheden in z"n 2e versnelling; de turbo is dan echt niet thuis en moet even op gang komen wat bij sommige acties wel eens vervelend kan zijn. Verder niets dan lof over de 1.5 dci.
Vrouw en kinderen willen nooit meer wat anders, ruimte in overvloed (koelkast rechtop achterin, die "vliegtuigkastjes" zijn wat lastig met fietsen vervoeren maar verder...alles gaat erin!) Die ruimte is uiteraard inherent aan de bouw: rechte zijwandjes en lekker hoog; nadelen aan deze bouw zijn wat meer rijwindgeluiden en ook iets gevoeliger(stukken minder dan een Peugeot 307 die ik een tijdje te leen heb gehad) voor windstoten, Gewoon veel wind heeft weinig invloed op het stuur. Ook merk je bij harde tegenwind (de laatste dagen overvloedig aanwezig) dat het toch kleine motortje er wat harder aan moet trekken.
Het model 2003 is zeker tov. het vorige model een stuk comfortabeler; goede stoelen (zeker in de privilege versie), goede geluidsisolatie en een best wel fraai en overzichtelijk dashbord (met handige AB voor de radio/cd combi).
Ik rij de meest luxe uitvoering maar een wis/was en interval voor het wissertje achter kon er niet vanaf. Of dit komt door mijn uitvoering (2 deurtjes ipv. grote klep; je stoot je hoofd niet en kleine kinderen kunnen ook de deurtje openen & sluiten) of door "verkeerde" bezuinigingen. Die achterwisser heb je bij een beetje nattigheid echt veel nodig!
Bij mijn eerste bezoek aan Carglass zeiden ze glimlachtend "tot de volgende keer!". Het schijnt dat de relatief rechte voorruit nogal gevoelig is voor steentjes!
Ook blijft het een Franse auto; rammeltjes uit de vreemdste hoeken maar ook een toch heel behoorlijke wegligging.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren