Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Grand Scénic

Renault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Tech Line (2007)

autoreview

7
Renault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Tech Line (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 2.0 dCi 150 Tech Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 21 juli 2007

Gegevens
Op 26 april 2007 heb ik bij Renault Badhoevedorp de volgende auto opgehaald:
Grand Scenic 7p, 2.0 dCi 150 FAP automaat in Tech Line uitvoering.
Kleur is Bleu Orage en er zit een gratis panoramadak op en ook de beschermstrips zijn in kleur zonder bijbetaling.
Ik heb daarnaast nog de volgende extra’s gekozen:
parkeersensoren voor en achter, upgrade van de navigatie en de radio, extra getinte ruiten rondom en een scheidingsnet voor de vakantiebagage.
Het is een leaseauto van ING Carlease.

Kwaliteit
Het lijkt er zo langzamerhand op dat de kwaliteitsverbeteracties vruchten gaan afwerpen. Heb bewust even gewacht met mijn review, maar de jubelstemming van het begin heb ik nog steeds na bijna 3 maanden en 14.000 km:
geen rammels en kraakjes tot nu toe. De auto voelt solide aan, de inklapbare stoeltjes werken probleemloos en de overdadig aanwezige electronica functioneert zoals ik verwacht.
De vloermatjes van de 2e rij zijn inderdaad zoals in een eerdere review te lezen een zwak punt, maar dat vergeef ik de auto graag!

Rijden
Lekker zeg, die combi van motor en automaat. Allebei uit Japan overigens hoorde ik bij de dealer. In spitsverkeer heerlijk ontspannend en als de weg vrij is kan er ook wat gebeuren als je dat wilt en/of als je haast hebt.
Omdat het kind in de man nooit sterft heb ik in Duitsland ook nog de topsnelheid geprobeerd: 212 op de teller. Dat lijkt op 200+ echte kilometers per uur; iets hoger dan de fabrieksopgave dus.

Comfort
Zo langzamerhand ben ik een echte Fransrijder geworden. Ik geniet van het zoeven en ga naar mijn smaak hard genoeg de bocht door. Leuk detail is dat je door de minder straffe vering vrachtwagens en Duitsers op 60 km-verkeersdrempels kunt inhalen (oei, wat zeg ik nu).
De hoge zit is een echt veiligheidsextra: je kunt veel verder vooruit kijken. Dat werkt natuurlijk alleen totdat iedereen hogere auto’s gaat rijden :-)
Op comfortgebied vind ik het navigatie/radio/CD-systeem zeker het vermelden waard: duidelijke aanwijzingen en razendsnelle herberekening van de route plus een fantastisch geluid voor een ex-307 rijder; ik luister eindelijk al mijn CD’s weer eens af in de auto.

Gebruiksgemak
Ons gezin met drie kinderen geniet van de vele mogelijkheden in het interieur, ook alle zeven plaatsen zijn al een paar keer bezet geweest bij sport, feestje en school.
Het schuifdak is heerlijk in af-en-toe zomers NL; rond de 60 is het nog prima te doen op de sluipwegen.
Het openen en sluiten, starten en stoppen zonder sleutel blijft een geinig gadget; volgens mij niet echt nuttig, maar wel een verwenoptie.
Ook de verrijdbare opbergbak tussen de voorstoelen is leuk gevonden en handig.
Wat kritische noten: voor een moderne auto zitten de bekerhouders erg laag, de auto vindt het niet erg als de voorpassagier de gordel niet om heeft en de spiegels klappen niet automatisch in bij stilstand. Allemaal niet echt spannend wat mij betreft.

Uiterlijk
Het blijft naar mijn mening niet moeders mooiste, maar met deze kleur vind ik het nog wel te doen; had eerst Beige Poivre besteld maar ben blij dat ik heb gewisseld. De C4 Picasso blijft naar mijn mening koploper op dit punt.

Conclusie
Hij is fijn!

-------------------------------------------------------------------

Update na 4 maanden en een Italië-reis (vandaar de vroege beurt):
Proleemloos blijkt de auto ook bij volle belading en bij temperaturen van 30+; zoals verwacht souverein de Fernpass en de Brenner genomen met 5 personen en hun vakantiebagage inclusief grote skibox op het dak.

Het samenspel van de hoge zit, veel licht en ruimte om je heen en meer dan voldoende motorvermogen als het een keer nodig is, maakt voor mij zo’n lange rit tot een genoegen. Misschien is het de euforie, maar het lijkt zelfs alsof de automaat bergaf gaat afremmen op de motor!

Een Italiaanse Opel-rijder vond de auto zo interessant dat hij in de file iets te dichtbij kwam: resultaat een verfrommelde wielkast linksachter en een beschadigd bumperdeel. Zonde hoor. Ben benieuwd hoeveel volgende week bij Care wordt gerepareerd en hoeveel vervangen...

---------------------------------------------------------------------

Update december 2007:
Hij rijdt en rijdt. Echt zuinig rijden wil mij nog maar niet lukken; zit al een tijd op iets gunstiger dan 1 op 13. Niet echt iets om Al Gore eens een brief over te schrijven.
Heb ondertussen mijn winterbanden eronder en die hebben al wat sneeuw in de Eifel geproefd! De auto sloeg zich er probleemloos doorheen, wat natuurlijk ook gewoon de bedoeling is.
Ben overigens tevreden met de onderhoudsservice van de dealer in Zaandam; zal ook maar eens een dealerreview posten.

---------------------------------------------------------------------

Update maart 2008:
De eerste 50.000 km zijn prima doorstaan. Starten is lopen, geen rammels en de electronica van alle gadgets is het blijven doen. Kortom: een tevreden rijder.
Zojuist terug van een korte wintersporttrip met veel regen/sneeuw-ellende onderweg en de Scenic heeft zich er kranig doorheen geslagen!
De andere chauffeurs en inzittenden maakten o.a. lovende opmerkingen over het zitcomfort, het mooie navigatiesysteem, de complete uitrusting en het ruimtelijke gevoel door de vele ramen en de twee glazen daken.
Ook tijdens dit soort reizen bewijst de automaat weer zijn waarde; het hollen of stilstaan op vooral de Duitse snelweg kost simpelweg minder energie van de berijder.

PROBLEMEN

  • 21 juli 2007

De RDS/TMC-functie van de radio wordt in de drukke Randstad erg op de proef gesteld; het overkomt me af en toe dat ik een file wel op de radio hoor, maar nog niet via TMC heb. Een detail is daarnaast dat bij een file de info blijkbaar in NL anders wordt doorgegeven dan in Frankrijk (?): A4 Delft Amsterdam 3 km wordt in het systeem Richting Delft van Amsterdam 3 km. De rest van de tekst (in dit voorbeeld tussen Hoogmade en Nieuw Vennep) staat overigens wel goed, dus als je er even rekening mee houdt is het geen probleem. Volgende week via Duitsland en Oostenrijk naar Italië: ben benieuwd hoe het daar gaat.

De carkit is boven de circa 120 niet meer goed te verstaan “aan de andere kant”; misschien bewust? Je gaat vanzelf rustig rijden als je aan het bellen bent…

Een piepje bij het openen van het schuifdak is net bij de eerste beurt weggesmeerd.

-------------------------------------------------------------------

Update 4 maanden:
TMC doet het overal waar ik was; eigenaardig is dat ze in Italië de filelengte niet weergeven. De volgorde bleef overigens verkeerd...
Conform wat Triple_NL al schreef zat van de week terug in NL door de relatieve rust zelfs de 2 km op de A44 (die er altijd staat) ineens in het systeem.

Kleine ergernis is de afgestelde geluidssterkte en toonhoogte van de voor- en achter parkeersensoren. Wat mij betreft nu precies verkeerd om: vóór is hoog en hard, achter laag en regelmatig zachter dan de muziek... Kan in het boekje er niets over vinden, als ik er aan denk schiet ik de dealer een dezer weken eens aan.

Combi skibox en panoramadak (gesloten!) levert voor mij teveel windgeruis op bij hogere snelheden; volgend jaar de familie maar op bagagerantsoen zetten ;-)
Mooi detail was dat ik daardoor heen en terug breed grijnzend de laserende Carabinieri voorbijreed met precies 130 (136 op te electronische teller).

-------------------------------------------------------------------

Update december 2007:
De piepjes van de parkeersensoren achter zijn bij de laatste beurt verhoogd zodat ik ze beter kan horen met radio aan.
Ik heb een paar maanden geleden de klitteband van de vloermatten achter beter vastgelijmd (niet op de vloer natuurlijk), dus dat probleempje is ook weg.

Het navigatiesysteem is een paar weken terug getroffen door malheur: in België op weg naar de Eifel stopte de GPS-ontvangst; vervanging van de complete antenne bleek nodig en is ondertussen gebeurd. Dan merk je pas hoe afhankelijk zo’n systeem je maakt: ik moest zowaar gewone wegenkaarten kopen onderweg! Had alle oude kaarten gewoon thuis laten liggen natuurlijk...

--------------------------------------------------------------------

Update maart 2008:
Geen echte problemen. Enige issue is nog de matige carkit, maar of daar wat aan te doen is?

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Renault Scénic? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Scénic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Scénic MEGANE SCENIC

    Renault Scénic MEGANE SCENIC

    • 2008
    • 304.832 km

    € 2.950

    Renault Scénic 1.6-16V Dynamique

    Renault Scénic 1.6-16V Dynamique

    • 2006
    • 237.467 km

    € 1.995

    Renault Scénic 2.0-16V Tech Line 7pers. airco panorama trekhaak RIJKLAAR

    Renault Scénic 2.0-16V Tech Line 7pers. airco panorama trekhaak RIJKLAAR

    • 2008
    • 166.612 km

    € 4.450

Meer Renault Scénic occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Scenic IV

    607
    • 12 oktober 2020

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Scénic specificaties
  • Renault Scénic occasions
  • Renault Scénic video's
Advies en informatie
  • Renault Scénic tests
  • Renault Scénic gebruikersreviews
  • Renault Scénic index
PREMIUM
Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

Renault Megane E-Tech Electric vs. Volkswagen ID3 - Dubbeltest

De nieuwe Renault Megane E-Tech is in alles een directe rivaal voor de Volkswagen ID.3, maar...

Lees meer
 

Renault Scénic reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 105 Business Line (2007)

    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 105 Business...

    2
    • 12 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 105 Tech Line (2008)

    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 105 Tech Line...

    • 28 november 2017
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.6 16V Business Line (2009)

    Renault Grand Scénic 1.6 16V Business Line...

    21
    • 12 februari 2013
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.6 16V Tech Line (2008)

    Renault Grand Scénic 1.6 16V Tech Line...

    3
    • 21 april 2012
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 105 Business Line (2006)

    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 105 Business...

    2
    • 7 juli 2011
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.6 16V Tech Line (2007)

    Renault Grand Scénic 1.6 16V Tech Line...

    • 30 april 2011
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 105 Business Line (2007)

    Renault Grand Scénic 1.5 dCi 105 Business...

    1
    • 20 december 2010
meer reviews
Renault Kadjar - Occasion aankoopadvies

Renault Kadjar - Occasion aankoopadvies

81

De Renault Kadjar is korte tijd een heel populaire auto geweest. Nu zijn opvolger Austral er...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    107
    • 19 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe...

    2
    • 1 mei 2022
  • Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    98
    • 29 april 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Expression Luxe (2004)

    Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Expression...

    1
    • 28 maart 2022
  • Nieuws
    'Renaults nieuwe elektrische SUV gaat Scénic heten'

    'Renaults nieuwe elektrische SUV gaat Scénic...

    66
    • 24 februari 2022
  • Nieuws
    Renault stopt eind maart met Talisman, Scénic en Espace volgen

    Renault stopt eind maart met Talisman,...

    168
    • 4 februari 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal 10.000 euro

    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal...

    63
    • 7 november 2021
Merk
Merk
  • Renault Kadjar - Occasion aankoopadvies

    Renault Kadjar - Occasion aankoopadvies

    81
    • 3 juli 2022
  • Nieuws
    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    Geheime ruimte in auto binnenkort verboden

    75
    • 1 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2015)

    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2015)

    1
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Renault Laguna III - Facelift Friday

    Renault Laguna III - Facelift Friday

    48
    • 24 juni 2022
  • Achtergrond
    Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken tweedehands markt

    Een refurbished Renault: fabrikanten ontdekken...

    95
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Kleine update voor Renault Zoe

    Kleine update voor Renault Zoe

    23
    • 17 juni 2022
  • Nieuws
    Prijzen elektrische Renault Master E-Tech Electric bekend

    Prijzen elektrische Renault Master E-Tech...

    101
    • 14 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden