Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2006)

autoreview

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieurRenault Scénic - interieur

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 2.0 16V Tech Line
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nu de drie kinderen wat groter worden, werd het tijd om een wat grotere auto uit te gaan zoeken. Ik heb ’op de groei’ gezocht, want deze lease-auto zou zo’n vier jaar mee moeten gaan. En ik wilde per sé een automaat vanwege de files waar ik regelmatig in sta. Toen ik de Grand Scénic bij de dealer in het dorp zag staan, viel ik meteen voor de auto. Erg mooi van buiten - naar mijn mening ’affer’ dan de gewone Scënic - en van binnen ook erg mooi en bovendien zeer compleet, doordacht en comfortabel. De enige Grand Scénic met automaat is de 2.0 benzine (dat werd dus LPG voor mij) dus over de motorisering hoefde ik niet lang te denken. In de Tech Line uitvoering heb je parkeersensoren achter en een fantastich panoramisch elektronisch schuif- en kanteldak voor ongeveer de prijs van de parkeersensoren, opgeteld bij het al onwaarschijnlijk complete uitrustingsniveau van de Dynamique Luxe. Dit trok mij snel over de streep en wat ben ik er blij mee!

De 20.0 is een prima motor voor deze auto. De automaat en ik moesten even aan elkaar wennen (dit is mijn eerste automaat) maar we zijn nu een goed team. Je kan met de automaat heel gemakkelijk zelf een trapje hoger of lager schakelen, waardoor bijvoorbeeld op de motor afremmen prima valt te regelen. In de file is het inderdaad geweldig, maar ook in stadsverkeer bevalt de automaat prima. Hij schakelt op de juiste momenten en als volautomaat heb je er helemaal geen omkijken naar. Na twee weken gingen we al met het hele gezin naar Zuid-Frankrijk. Uiteindelijk heb ik de gehele 1400 kilometer zelf heen en weer gereden en wat ging dat perfect! De cruise control werkt fantastisch en geeft heel erg veel rust en comfort, de radio is grote klasse en laat zich vanaf het stuur heel eenvoudig bedienen, het gekoelde dashboardkastje (zeg maar kast!) zorgde voor lekker fris eten en drinken onderweg, de ruimte zowel voorin als achterin als in de kofferbak is gigantisch, de LPG-vulopening zit netjes ’verstopt’ achter het tankdopje naast de gewone benzinevulopening, de handsfree-sleutelkaart is heel erg praktisch en werkt feilloos (continu in mijn broekzak), legio vakjes en bakjes om je spullen uit het zicht en netjes op te ruimen, etcetera. Een fraai detail vind ik de mogelijkheid om het kinderslot samen met de blokkering van de raambediening achter heel eenvoudig met een knopje bij de raambediening vóór te activeren of deactiveren. Tijdens het rijden kon ik de boel dus blokkeren, om bij een tankstop de deuren eenvoudig te kunnen deblokkeren zodat de kinderen zelf kunnen uitstappen.

Het rijden op LPG gaat probleemloos, overschakelen tussen benzine en LPG gaat ook goed. Geen merkbaar vermogensverlies op LPG. Is er dan niets kritisch te bedenken? Toch wel: hij rijdt tot nu toe 1:9, wat valt te verklaren uit de zware auto, de LPG en de automaat, maar toch... zuinig is anders. Dit verklaar ongetwijfeld deels het niet geringe leasebedrag... Vanaf 130 wordt het windgeluid verder wel erg sterk, maar niet problematisch. Hij blijft vooral prima rijden, ook bij (veel) hogere snelheden. De zitting van de voorstoelen had ook wel wat langer gemogen.

Na anderhalve maand heb ik er 6200 probleemloze en heerlijke kilometers opzitten. Later meer.

PROBLEMEN

6200 km: Geen enkel probleem gehad.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.