Renault Grand Scénic 1.9 dCi 130 Business Line (2007)

autoreview

Renault Grand Scénic
Renault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Tech LineRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault Grand ScénicRenault ScénicRenault ScénicRenault Scénic

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 1.9 dCi 130 Business Line
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf55 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heerlijk! Wat een verademing!
Na 15.000 km als voorloopauto een Toyota Verso 2.0D van 2004 gereden te hebben is het verschil in comfort enorm!

Vanwege de gezinsomvang ben ik op zoek gegaan naar een ruim(t)e auto. Proefgereden in: Zafira 1,9D aut C4 Picasso 1.6D semi-aut en de Scenic. De Touran viel voor mij af vanwege het modelloos ontwerp.
Wat betreft de Zafira, dat is net een kart qua hard onderstel, in normaal genomen korte bochten stuiterde de voortrein op klinkerwegen, verder zeer mooi en degelijke auto.
De Picasso met semi-automaat is een beschamende ervaring, bij overschakelen neemt de semi de handelingen van het schakelen over, dus eerst gaat het gas eraf, dan duurt het gevoelsmatig seconden voordat de volgende versnelling is gevonden, vervolgens komt geleidelijk het gas er weer op. Tijdens deze handelingen kantelt de carrosserie waardoor je eerst het contact met je rugleuning kwijtraakt (gas los, carrosserie kantelt naar voren) en vervolgens wordt je, na gevoelsmatig enkele seconden, weer in de stoel gedrukt als het vermogen er weer inkomt. Alhoewel de testrit uitgebreid was kreeg ik het niet voorelkaar het vermogen vloeiend op de weg over te brengen.

Ik was eigenlijk op het uiterlijk van de Zafira gevallen maar toen ik direct daarna in de Scenic stapte was ik binnen 500 meter overtuigd. Wat kunnen die fransen dat! Stevig maar toch comfortabel onderstel, zeer uitgebreid voorzien van extra’s(Business Line) Inmiddels 14.000 probleemloze kilometers verder (jaargemiddelde 60.000km) Heerlijke en alerte automaat, de tiptronic komt af en toe van pas in de file, kun je hem in zijn 2 stationair iets sneller laten rijden. Het enige wat ik jammer vindt is dat ik het stuur net niet ver genoeg naar me toe kan trekken waardoor ik de stoel 1 tandje verder naar voren moet zetten dan mijn benen zouden willen (ben 1.90m) Maar ondanks dat stap ik iedere keer met plezier in en fit weer uit!

PROBLEMEN

Geen

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Scénic

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.