Renault Grand Espace 2.0 16V Privilege (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Espace 2.0 16V Privilege |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 143.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Sinds ik deze auto rijd zie ik eens zoveel van het land. De hoge zit positie bevalt mij prima. Gezien er uitbreiding van de familie aankwam hebben we besloten een moderne auto aan te schaffen. Geweldig veel plaats, ligt voor mij goed genoeg op de weg en is voorzien van alle zinvolle extra’s. Ik zou in de toekomst wel volledig automatische airco kiezen. Setje extra stoelen aangeschaft om eens twee personen (kinderen) mee te nemen. Verder nog een setje winterbanden aangeschaft, is het niet voor de veiligheid, dan wel uit kosten oogpunt, die winterbanden kosten de helfd van die dikke banden. Kort samen gevat, een goede reisgenoot waarmee je nooit plaatsgebrek hebt en bij een klant mee voor de dag kan komen zonder dat er meteen een opmerking gemaakt wordt over de kilometervergoeding. Wat echt super is, is de Radio, geen knopjes op het dash, een afstandbediening die je een keer per 6 maanden nodig hebt, de rest doe je gewoon aan het stuur, Super. Het veercomfort kan beter, maar ik ben in het veleden wel erg verwend geweest.
2-4-2008. De auto is inimddels verkocht. Na een hele grote beurt bij 240.000 km waarin de distributieriem vervangen is waren er weer problemen. Dat gaf voor mij de doorslag. Verkopen ging op zich redelijk goed. Er waren veel geintereseerde en toen de prijs omlaag ging was hij binne twee dagen verkocht, er waren voldoende gegadigden. Netjes gemeld wat er gebeurt was en de hele historie erbij gedaan. Was leuk geweest voor klokje rond.
Samen vattend na 100.000 KM kan ik als volgd concluderen,
Hele mooie auto vol gebruiks gemak en comford verhogende zaken.
Gekeken voor model 4, maar op basis van de revieuws besloten niet meer verder te gaan met Renault maar terug te gaan naar Citroen. Weer een Franse auto, vreemd, als je het niet geprobeerd hebt weet je ook niet wat je mist.
I
PROBLEMEN
Dit is minder positief,
na 2000 kilometer distributie, uitlaat nokkenas niet goed vast gezet door dealer in Eindhoven. Deze gaf niemand thuis, aangezien de auto verkocht was. Uiteindelijk heel netjes opgelost door handelaar waar ik de auto van gekocht had.
Tevens probleempje met de aansturing van licht ramen richting e.d., Print uitgewisseld. Ook heel netjes opgelost door de handelaar. Daarmee zijn we er niet,
Nog eens twee maal langs de weg gestaan door gasklep huis stekker. Bij dealer komplete gasklephuis uitgewisseld terwijl de sensor ook los vervangen kan worden (50 of 300 euro). Tot op vandaag is het 1 maal per twee a drie weken nodig om een keer aan de stekker te wrikken. Ik heb het opgegeven om dit te laten repareren. Verder twee achterwielagers vervangen, kat plus de rest van de uitlaat vervangen (spruitstuk moet nog en dat is pas veel werk), achter schokdempers, remmen en schijven voor. Radiateur, wat massa contacten van beide achterlichten, versnellingbak revisie en een aandrijfas is verbruikt op zo’n 90.000 kilometer. Wat moet ik ervan zeggen. Ik geniet iedere dag van de auto, maar een echte aanrader??? Renault Nederland beloofd alweer beterschap maar is dit niet gewoon broodnodig omdat ze anders niet meer met hun emotie auto aan de bak komen? In mijn beleving staat Renault niet in voor wat ze in de markt weg zetten. Wil je zo’n emoltie auto rijden moet je je afvragen hoeveel tijd je hebt om bij garages te wachten en hoe handig je zelf bent om de kosten een beetje in de hand te houden. Ik blijf er voorlopig gewoon mee door rijden. Een beetje dubbel toch?
2-3-2008,
Vanaf het vorige schrijven is weer het e.e.a. gebeurt. Eerst het ruitesproeier pompje, klepje zat vast. Daarna 6 maanden geen vuiltje aan het licht. Winterbanden geven na 2 keer en 50% profiel inderdaad beduidend minder grip dan voorheen. Gewoon slechter dan de normale banden. Maar ABS werkt prima.
Bij de APK de distributie riem vervangen, geen gekke dingen buiten wat slijtage. Maar toen begon het, achter mekaar olie druksensor, op zich maar 20,-- euro, maar dat is een rotgevoel als het kannetje roodbrand. Vervangen. Toen een back fire, hele inlaatspruitstuk uit mekaar geklapt. Dat was voor mij het punt dat ik besloten heb te verkopen. Iedereen heeft een andere oorzaak, niemand weet het zeker. Geen zin in een onderzoek traject volledig op mijn kosten en niemand die je een garantie geeft dat het verholpen is.
Einde dus.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.