Renault Espace Energy TCe 200 Dynamique (2015) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Espace Energy TCe 200 Dynamique |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 155.000 km |
Espace 2015 Tce200 Dynamic
- 137.450 km
Na jaren lange ervaringen met de Scenic Dti ben ik voor het eerst overgestapt naar een Espace 5 serie.
Midden in de COVID-19 april 2020 was ik op zoek naar een benzine auto met automaat, omdat ik minder kilometers zou gaan rijden. In advertenties kwam ik een espace 5 serie tegen met 112400km op de teller. Ik mailde de verkoper dat ik geïnteresseerd was, met een concreet voorstel om mijn Scenic Dci over te nemen voor een door mij voorgestelde bedrag. Daarna hebben we snel overeenstemming bereikt. Onder de Espace dynamic met 18” heb ik mogen omruilen voor 19” initiale velgen. Met een andere Espace 5 dci die daar ook te koop stond.
Het was wel even wennen aan dit formaat auto en automaat ten opzichte van de Scenic. Ik heb veel laad ruimte, en de vorige eigenaar had later nog een trekhaak laten inbouwen. Moest nogal wennen aan de instellingen en mogelijkheden dit heeft wel een paar dagen geduurd. Onder garantie van zes maanden de condensor A-C, vervangen. Net voor de garantie ging vervallen had ik bij Carrec techno center nog een garantie afloop keuring € 180,- laten doen. Trouwens dit altijd doen, er kwamen nog wat dingen uit: Remschijven, remblokken, achterstel verwarming wat kleinere zaken waar je nooit aan denk. De rapportage van Carrec werd direct gemaild naar betreffende Renault dealer die na ontvangst belde voor een garantie afspraak. Ik heb wat rare onbegrijpelijke elektronische storings meldingen maar dit had allemaal te maken met de accu die op de grens van minimale capaciteit schommelde. Vervangen en geen enkel probleem meer. Stop en start hebben nog nooit zo goed gewerkt in de afgelopen 25k gereden. Rijd nu met winterbanden.
Ik ben er ook gekomen dat er ook een voorruit verwarming in zit, handig toen mijn ruit bevroren was. Ik rijd snelweg, stad 50/50 en het verbruik is gemiddeld 7,9 liter per 100km. Tank super plus.
Update espace 5 11-2015 Tce200
- 145.000 km
In deze corona tijd rijd ik meer kilometers dan gewoon met een ratio van 50/50 stad/ snelweg. Ik heb sinds de laatste grote beurt bij Carrec 28-9-2020 geen storingen gehad. Ik verbruik gemiddeld 7,7/100km en tank superplus. Ik merk wel dat bij deze automaat dat ik minder koppel heb bij het wegrijden en vertraagd reageer op het gaspedaal. Ik heb in overleg met Carrec bij de volgende grote beurt direct te laten tunen. Het valt mij op dat er negatieve ervaringen zijn met dit model en jaartal in automerk. Daarnaast verteld Anwb weinig espace 5,met storingen langs de weg tegen te komen. We gaan zien wat de komende 20.000km gaan brengen.
Tuning en bij geluidjes
- 155.000 km
De Espace laten tunen, niet even chip erin en eruit, nee via Carrec. Alleen het tunen was alleen al een dag werk. Toen ik wegreed vroeg me af waar het hobbelige schakel was gebleven. Nu vliegt deze Espace vloeiend binnen een aantal seconden naar 100km zonder hort of stoot. Tim van Carrec had ook een proefrit gemaakt en had nogal wat opmerkingen op gekraak en rammel zaken. De banden zijn allemaal gekupt en de rest onder alles nagekeken. Hij zoemt zonder enige bij geluid, zoals NIC van autoweek in zijn proefrit afgelopen week wel opmerkte. Het enigste wat nog soms een klein beetje bijgeluidje geeft binnen is mijn stoel waar ik in zit,die wordt binnenkort ook even herzien. Kortom ik adviseer een ieder die Espace V rijdt een keer bij Carrec een afspraak te maken voor een beurt. Het werkt heel simpel ze maken een proefrit als als klokje rond en dan het gele A4 met alle rijervaringen onderhoud gepleegd worden.Het team van Joep zijn specialisten en willen als ik de auto kom ophalen gewoon de auto in nieuwstaat benaderen en afleveren. Dat merk je direct als je wegrijdt. Ik snap dat Nic wellicht andere ervaringen heeft maar alles staat en valt bij goed onderhoud waar proactief wordt geanticipeerd. Cijfertjes, het tunen heeft geresulteerd van 7,6 naar 6,3 / 100km. Wel speciaal super tanken. Is er dan de afgelopen 10000km niets gebeurt? jazeker het afdichtingsrubber afdichting van mijn linker voordeur zat los, vastgekit. Tot de volgende update.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Praktijkervaring Renault Espace: dit vinden eigenaren van hun full-size MPV

Renault Espace - Occasion aankoopadvies

Renault Espace 1.6 dCi Initiale Paris - Op de Rollenbank

Ford S-Max Vignale 2.0 Ecoboost - Renault Espace Energy TCE 225 Limousin

AutoWeek All Stars 2015 - Deel 2
