Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Espace

Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)

autoreview

17
Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)
Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
9 juli 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringEspace 3.5 V6 24V Initiale
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst229.000 km
Lezerswaardering: 91%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 8 juli 2006

Wat een praktische auto in vergeljking met mijn vorige auto. Drie volwaardige kinderzitjes naast elkaar op de achterbank lukt niet in iedere auto.
Vergeleken met BMW vallen een aantal zaken op, ik realiseer me natuurlijk ook dat X3 natuurlijk een heel ander type auto is maar toch:

Automaat in Espace is een verademing tov BMW (ook tov 530D die ik eerder heb gehad). In een auto vol met electronica heb ik nooit begrepen dat als ik wil versnellen dit altijd gepaard moet gaan met terugschakelen (erg onrustig). In de Espace blijkt dat dit niet hoeft, wat een verademing.

Bediening cruisecontrol in Renault veel prettiger.

In het algemeen is Espace gewoon wat kindvriendelijker dan BMW en dat is op dit moment.

Update 25/9/06
Zit nu bijna op 7000 km, nog geen problemen alles werkt nog. Verbruik gaat ook de goede kant op, hij loopt nu ca 1 ltr op 8,5 km. Voor een auto van 1800kg met 250 pk valt mij dit erg mee. Auto is donkerblauw, staat heel chique maar wel erg kwetsbaar voor krassen. Volgende keer maar weer een lichtere kleur nemen. Het enige minpuntje dat ik kan verzinnen is de vrij onregelmatige loop van de motor als deze koud is. Geef dit wel aan bij eerste beurt.

Update 10/12/06
Rij nu een paar weken op winterbanden (Michelins). Noodzakelijk om het vermogen bij nat wegdek op de weg te krijgen. Auto blijft het goed doen en is zeer snel (voor een bus). Pas de 230 km op de teller gezet, ging heel makkelijk. Verbruik blijft schommelen rond de 1 op 8. Als ik meer ga rijden zal er misschien LPG in moeten. Iemand hier ervaringen mee?

Update 25/02/07
Gaat nog steeds prima, geen problemen alleen soms een melding dat bandenspanning te laag is. Auto moet binnenkort voor z’n eerste beurt weg. Rij wel sinds november op winterbanden (Michelin, dure grap), maar is echt nodig omdat er toch 250 pk via de voorwielen op de weg komt. Gebruiksgemak en comfort is enorm iedereen die meerijdt of auto meeneemt roemt dit!

Update 1/6/07
Nog steeds probleemloos, snel en duur in de benzine (1 op 8), EUR 100,- voor een volle tank en na 550km weer leeg! Paar keer met de famillie + hond weg geweest, wat een feest en wat een ruimte nog over. Ook zomerbanden er weer onder laten leggen, auto is nu nog stiller. Krijg wel veel klachten over geluidskwaliteit geintegreerde bluetooth carkit, zal hier binnenkort eens naar laten kijken.

Update 9/9/2007 (37000km)
Wordt eentonig, auto blijft verbazen in positieve zin wat een pakezel en wat een genot ook met lange ritten. Hebben er in de vakantie 4500km opzitten verbruik blijft rond de 1:8 maar vooral actieradius van rond de 500km maakt dat je steeds dezelfde autos inhaalt. Op cruise control tussen de 150 - 160 is ook bergop een genot, erg weinig autos houden je dan bij.

Update 15/11/2007 (44000km)
Winterbanden erweer onder laten leggen en een grote beurt gehad (EUR 550,-) geen storingen alleen nieuwe remblokken voor en wisserblad. Het blijft een genot om in deze auto te mogen rijden. Van iedereen die hem eens meeneemt krijg ik dezelfde reactie => wat een kanon. Verbruik schommelt rond de 1:8, als ik review van 175pk diesel lees met een verbruik van 1:9 valt het mij nog mee. Voor de rest geen nieuws, hij blijft doen waar ie goed in is.

Update 5/03/2008 (56000 km)
Net terug van wintersport, in 9 uurtjes uit Oostenrijk komen blazen wat een genot. Verbuik schommelt ook bij 170 rond de 1:8. Met 3 kinderen, zonder ski’s, ook geen box nodig. Nee zelfs ruimte over. Qua storingen nog steeds niets, alleen bluetooth werkt met een vertraging bij in- en uitgaande gesprekken knap lastig maar kan ook aan telefoon liggen. Vind wel dat tractie matig is, met een beetje gas in de bocht schiet de ESP aan. Voor de rest nog steeds een geweldige auto.

PROBLEMEN

  • 8 juli 2006

Geen, alleen spraakherkenning van telefoon en navigatie erg ingewikkeld. Ondertussen ben ik hiermee bekend, werkt ook prettig.
Auto houdt in bij langzaam versnellen => volgens computer niets verkeerd maar storing is er nog steeds. Ondanks busje met reiniger dat de garagist als oplossing aanbracht.

  • 71.000 km
  • 12 juli 2009

Rij de laatste tijd wat meer en wordt dus geconfronteerd met hoge brandstofkosten. Als het tegenzit EUR 350,- brandstof per week => daar wordt je niet vrolijk van. Aan reparaties niets, enkel een servicebeurt met nieuwe remblokken. Al met al toch EUR 800,- kwijt met hier en daar een filtertje e.d. Kijk al weer uit naar de vakantie want daar heb ik deze auto in feite voor.

  • 100.000 km
  • 12 juli 2009

Zojuist de 100.000 km gepasseerd. Nog steeds zeer positief, aan hoge brandstofverbruik wen je ook wel weer. Blijf enthousiast over praktische gebruikstoepassingen, extra kinderen mee, verhuizing zeg het maar geen probleem. Daarnaast de fluweelzachte motor die cruisen tot 180 km/h tot een genot maakt. Problemen heb ik niet gehad, nu maar afwachten hoe dit verder gaat.

Nog steeds probleemloos

  • 116.000 km
  • 27 december 2009

Auto doet het nog steeds prima, motorklep gaat alleen open om ruitensproeiervloeistof bij te vullen. Tractie met sneew en zonder winterbanden is slecht, rij nu op Goodyear banden en die bevallen absoluut niet. Ze zijn rumoerig en slijten naar mijn idee snel. Onderhoud blijft wel duur, een beurt kost zomaar EUR 1000,-. Verbuik schommelt sterk tussen de 1:6 tot 1:9. Cruisen tot 180 km/h is een genot, daarboven wordt niet comfortabel.

Wat een heerlijk auto, de meest praktische tot nu

  • 155.000 km
  • 4 augustus 2011

Probleemloos, natuurlijk zijn beurten en banden op zijn tijd. Die sijn best kostbaar, maar goed dan heb je ook wat. Auto is gewild bij vrienden en famillie vanwege ruimte en bijtellingsproblematiek. En iedereen geeft ronduit toe, wat een vliegend tapijt is dit. Tot 180 km/u lekker cruisen, daarboven wordt het wat vaag allemaal. Verbruik nog steeds rond de 1 op 8, storingen geen.

blijft een heerlijke auto

  • 180.000 km
  • 2 juli 2012

Ben overgestapt naar universeel dealer, dit scheelt een heleboel geld in onderhoudskosten. Bij Renault bijna nooit onder de EUR 500,-, nu wel. Had ik dit maar eerder gedaan. Deze V6 is sowieso het meest probleemloze type Espace dat er is. Merk wel dat hij wat meer begint te deinen, >180 km/u wordt die echt een beetje zweverig. Kan ook komen door mijn andere auto, die is wat strakker geveerd. Voor de rest nog steeds een superauto, ben benieuwd wat voor opvolger ik moet nemen voor deze auto. Touran, Scenic 5008????

Blijft de meest ideale gezinsauto

  • 201.000 km
  • 22 mei 2013

Geen problemen, anders dan normale slijtage. Nieuwe remschijven rondom, stabilisatorstang en winterbanden. Ook contactslot is vervangen, maar dit is een gebruiksfout (fles ruitensproeier vloeistof erin leeg gelopen)
Ben overgestapt van merkdealer naar universele dealer. Dit scheelt een slok op een borrel. Voor de rest niets bijzonders, rij wel iets minder hard met de auto. Op Wintersport in Duitsland max 170 km/h. Andere (zakelijke) auto is BMW 520D, die is toch wat stabieler bij snelheden >170 km/h. Verbuik blijft fors rond de 1:7 (stad) en 1:9 (snelweg). Met 3 kinderen (7/10/11)op wintersportvakantie is BMW 5 serie gewoon te krap.

Automaat kapot

  • 229.000 km
  • 22 januari 2015

De eerste echt grote kostenpost, automaat kapot. Eerst nog laten spoelen maar mocht niet baten. Revisie kostte €2250,- maar geen keuze naar mijn idee. Als gezinsauto bestaat er geen betere en vooral mijn vrouw en kinderen zweren erbij. Verbruik schommelt rond de 1:8 met veel stadsverkeer. Op vakantie en met max 150 km/h lukt de 1:12 wel. Rij zakelijk een BMW 5 serie en als ik in het weekend in deze auto rijdt, moet ik wel wennen aan wegligging. Ik vergelijk de espace altijd met een tuinhuisje en wegligging tov BMW is veel minder / ik neem bochten vaak met te hoge snelheid.
Al met al nog steeds zeer tevreden

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Renault Espace? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Espace
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Espace 3.0 dCi V6 Initiale

    Renault Espace 3.0 dCi V6 Initiale

    • 2007
    • 353.238 km

    € 2.350

    Renault Espace 2.0T Privilège 7 pers. Automaat - Panorama - Mooi

    Renault Espace 2.0T Privilège 7 pers. Automaat - Panorama - Mooi

    • 2007
    • 219.819 km

    € 4.725

    Renault Espace 3.5 V6 Initiale Xenon Dak

    Renault Espace 3.5 V6 Initiale Xenon Dak

    • 2006
    • 327.628 km

    € 1.499

Meer Renault Espace occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Espace | Nieuw: facelift 2020

    300
    • 11 januari 2020

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Espace specificaties
  • Renault Espace occasions
  • Renault Espace video's
Advies en informatie
  • Renault Espace tests
  • Renault Espace gebruikersreviews
  • Renault Espace index
PREMIUM
Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Renault Espace reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Dynamique (2007)

    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Dynamique...

    3
    • 16 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2008)

    Renault Espace 3.5 V6 24V Initiale (2008)

    2
    • 23 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 dCi 16V 150 Dynamique (2006)

    Renault Espace 2.0 dCi 16V 150 Dynamique...

    2
    • 18 mei 2015
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 dCi 16V 150 Dynamique (2007)

    Renault Espace 2.0 dCi 16V 150 Dynamique...

    4
    • 9 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Dynamique (2008)

    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Dynamique...

    37
    • 26 mei 2013
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Initiale (2010)

    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Initiale (2010)

    25
    • 1 oktober 2012
  • Gebruikersreview
    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Expression (2007)

    Renault Espace 2.0 Turbo 16V Expression...

    4
    • 20 oktober 2011
meer reviews
Renault Mégane Coupé 2.0 - Op de rollenbank

Renault Mégane Coupé 2.0 - Op de rollenbank

We worden op slag vrolijk als we de aanmelding van Mike van Lieshout binnenkrijgen. De Renault...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Renault stopt eind maart met Talisman, Scénic en Espace volgen

    Renault stopt eind maart met Talisman,...

    168
    • 4 februari 2022
  • Achtergrond
    Waarom de eerste Renault Espace briljant was

    Waarom de eerste Renault Espace briljant...

    40
    • 26 december 2021
  • Renault Espace - Occasion aankoopadvies

    Renault Espace - Occasion aankoopadvies

    28
    • 18 november 2021
  • Renault Espace (1986) - Klokje rond klassiek

    Renault Espace (1986) - Klokje rond klassiek

    47
    • 14 september 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016)

    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale...

    17
    • 8 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale Paris (2016)

    Renault Espace Energy TCe 200 Initiale...

    3
    • 27 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Espace TCe 225 Initiale Paris (2018)

    Renault Espace TCe 225 Initiale Paris (2018)

    1
    • 16 juli 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber Gezocht

    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber...

    27
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische AvtoVaz

    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische...

    51
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Renault 21 - Facelift Friday

    Renault 21 - Facelift Friday

    69
    • 13 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    1
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse tak aan Geely

    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse...

    23
    • 10 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe...

    2
    • 1 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden