Renault Espace 2.0 Turbo 16V Privilège (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Espace 2.0 Turbo 16V Privilège |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 72.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
In afwachting van mijn definitieve leaseauto, rijd ik sinds 12 april 2007 in onze pool-espace. Het is is een grijs-metallic 2.0t automaat in de 5-zits privilege uitvoering (panoramadak, xenon, half acantara bekleding, 17-inch velgen, etc). Er zijn geen extra opties op de auto gemonteerd.
RIJ-IMPRESSIE na 15.000 km
Het uiterlijk; tsja, smaken verschillen. Ik ben geen fan van het concept MPV, maar voor een bus vind ik het een van de mooiste die er te krijgen is. Als je instapt, is het eerste dat opvalt de zee van ruimte die de auto biedt; overal bergvakken en ruim voldoende hoofd- en beenruimte.
Rij-eigenschappen
Tijdens het rijden merk dat het onderstel vooral op comfort is afgesteld, waardoor je vooral op de snelweg heerlijk relaxed kunt rijden, ook bij 180-190 km/h. Bij snel, en ook langzaam, genomen bochten, helt de Espace erg over. De ingaande demping is zwak, waardoor je bij grote oneffenheden op de weg, zoals hobbels en drempels, een zware klap door het onderstel voelt gaan.
Motor, automaat en remmen
De 2-liter turbo motor zorgt in combinatie met de automaat voor redelijk goede prestaties, maar de motor lijkt wat onderbemeten voor deze auto. Een 3.0 bezine, maar met name een dieselmotor passen beter bij de auto. De motor moet veel toeren maken bij acceleren en maakt daarbij veel lawaai. De automaat is er bovendien niet een met een zijdezacht karakter, waardoor schakelmomenten van vooral de kickdown duidelijk merkbaar zijn. Bij het remmen is serieuze pedaalkracht vereist, waarbij de auto flink duikt. Met een normale rijstijl lust de motor wel een aardige slok. Gunstiger dan 1 op 9a10 heb ik niet kunnen bereiken.
Uirusting, interieur en afwerking
De standaard climate control werkt redelijk goed, alleen in combinatie met het panoramadak en zonnig weer heeft hij moeilijkheden de temperatuur constant te houden. Dit vertaalt zich regelmatig in een koude straal op de benen van de voorpassagiers.
Binnenin veel opbergruimte en heel veel ruimte in de kofferbak. Onze grote hond vindt er zonder probleem een mooi plekje. De tafeltjes achterin vindt onze kleine fantastisch. Er is veel plastic gebruikt, dat na 80.000 kilometer gebruik niet heel fris meer oogt. De bekleding is stevig, maar vlekt makkelijk. De armsteunen waren niet mooi meer toen ik de auto in ontvangst nam. Cruise control, snelheidsbegrenzer, automatisch inklapbare spiegels, electrisch panoramadak, park-distance control etc werken naar behoren.
Conclusie:
Een auto die veel waar voor zijn geld biedt en erg geschikt is voor mensen met grote gezinnen of ruimtezoekers. Niet gescchikt voor sportieve rijders of als serieuze trekauto.
PROBLEMEN
Tot nu toe geen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.