Renault Clio TCE 100 20th Anniversary (2011)

autoreview

Renault Clio TCE 100 20th Anniversary (2011)

Signalement

UitvoeringClio TCE 100 20th Anniversary
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst25.548 km
Lezerswaardering: 93%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 80 km

Heb vandaag mijn nieuwe Clio opgehaald, heb er uiteraard nog niet veel mee gereden, maar de eerste indrukken zijn positief.
Auto trekt veel beter onderin, dan mijn vorige auto een Opel Corsa 1.4.
Ook is hij een fractie stiller, het valt mij op dat bij 120 km/h de Clio zo'n 4 a 500 toeren (2800) minder maakt dan de Corsa (3300).
De stoelen voelen in eerste instantie iets minder comfortabel aan , zijn wat smaller en hebben minder zijdelingse steun.
De auto zelf is wel comfortabeler afgeveerd.
Ik denk dat het stationair toerental iets te laag is afgesteld, motor trilt iets bij stationair draaien, maar toerental is dan minder dan 700 , lijkt mij toch wat weinig, maar misschien is het een kwestie van even inlopen, zal het even afwachten anders maar even langs de dealer.
Over de betrouwbaarheid en de gebruikskosten kan ik nog niets zeggen uitaard, maar moet deze verplicht invullen helaas

Later meer

Wat een fijne auto

  • 542 km

Vandaag voor de eerste keer de benzinepomp bezocht.
Ruim 539 km gereden met 39,31 liter dus 1 liter op 13,7.
Niet slecht voor een nieuwe auto vind ik, volg overigens wel de aanbeveling uit het instructieboekje om niet boven de 3000 toeren te komen de eerste 1000km.
Maar wat rijdt deze auto fijn zeg, hij trekt heerlijk vlot op al vanaf 1500 toeren laat hij zijn koppel al voelen, ook is hij bijzonder stil voor deze klasse vind ik, vooral op de binnenwegen, op de snelweg bij 120 km/h maakt hii logisch iets meer geluid. maar niet op een storend niveau

Ook op klinker wegen weinig geluiden van het onderstel, het afrol geluid van de Michelin winterbanden zijn eigenlijk het enige geluid wat mij opvalt, maar niet stoort.

Ook heb ik er inmiddels een armsteun ingezet, dat geeft het zitcomfort een positieve zet, en het verschil wat ik eerder opmerkte met de Corsa, was misschien wel grotendeels aan dit gemis te wijten.

Ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen, met deze auto, maar heb er nu al veel vertrouwen in.

Ohja en het schudden bij stationair toerental is inmiddels vanzelf helemaal verdwenen, was dus toch een kwestie van nieuwigheid.

Ik wil nu mijn Opel Corsa al niet meer terug, wat een verschil.

Later meer....

Auto bevalt erg goed

  • 3.500 km

Heb de Clio nu zo.n 2 maanden, en ik moet zeggen hij bevalt prima.
Ik vind hem vooral comfortabel zeker voor deze klasse.
De auto trekt erg vlot op zonder dat je veel gas hoeft te geven.
Al bij 1500 toeren voel je de turbo zijn werk al doen zonder dat het vervelend is
Ook het verbruik valt mij niet tegen , ondanks vele korte ritjes van zo,n 6 km met koude motor, is het verbruik ongeveer 7,4 liter op 100 km gemiddeld de corsa verbruikte dan zo,n 7.7 liter
Bij langere ritten op de snelweg met ruim 120 km/u is het verbruik 6,8 liter gemiddeld,
Bij 120 KM/u draait hij slechts 2800 toeren
Kortom de conclusie in veel testen dat de Clio te veel gebruikt en de corsa juist als zuinig wordt omschreven kan ik niet onderschrijven.
Tot nu slechts 1 minpuntje, bij het optrekken hoor ik soms een rammeltje rond de 2500 toeren, ik denk dat het een schotje in de uitlaat is, of een hitteschild wat ergens tegen aan ligt.
Volgende week zal de garage er naar kijken.
Later meer....

Prima auto

  • 7.800 km

inmiddels weer wat kilometers verder, auto bevalt nog steeds erg goed.
Ondanks 2 vervelende klachten. Waarvoor de auto inmiddels al 3x naar de dealer is geweest. De eerste is inmiddels opgelost, een rammel bij het optrekken, bleek een verkeerd gemonteerde turboklep te zijn. Komt veel vaker voor las ik op internet? Raar dat de dealer dan toch lang moet zoeken naar de oorzaak.. Het 2e probleempje kan men tot op heden niet vinden, is ook een vreemd en moeilijk te traceren iets.
Namelijk na enige tijd te hebben geparkeerd, hoor ik bij het wegrijden na zo,n 10 meter een mechanische geluid alsof er een veer losspringt, ik hoor het niet alleen maar voel het soms ook in de pedalen. Hij doet dit slechts 1 keer, pas na weer enige tijd te hebben geparkeerd , treedt het weer op.
Ik heb er op zich geen last van , maar wil gewoon weten wat het is ,ivm de veiligheid.

Verder zoals al gemeld prima auto , zou er zeker weer een kopen, het verbruik is nu gemiddeld 7,4 liter op 100km, kan echter veel zuiniger, maar dan moet je niet zoals ik, het fijne turbootje constant laten werken.

Nog steeds meer dan tevreden !

  • 15.500 km

Inmiddels heel wat meer km gedraaid, en nog steeds zeer tevreden, het lijkt zelfs of de Clio steeds fijner gaat lopen, vooral de souplesse valt op, mensen die ik er wel eens mee laat rijden, kunnen dan ook bijna niet geloven dat het slechts een 1.2 liter motor is.
Ik verbaasde mij zelf ook nog steeds, ik heb daarom op een vermogensbank maar eens het echte vermogen laten meten.
En nu blijkt dat ipv de opgegeven 100 pk, er maar liefst 115 pk uit het motortje komt.
Ik las dat de nieuw aangekondigde Clio ook dit vermogen zal hebben met dezelfde motor, heeft die van mij dan al die aangepaste software misschien? Kan het niet anders verklaren. Ik vind het in ieder geval prima

Nog steeds tevreden

  • 25.548 km

Inmiddels weer 10000 km verder na de laatste review.
Verbruik nog steeds 7,2 liter op 100 km, bij een behoorlijk pittige rijstijl, netjes dus
Helemaal geen problemen gehad, tot begin januari, was net een week uit de garantie, toen plotseling de centrale stop lamp inclusief oliedruk lamp ging branden, dus auto direct gestopt, reed gelukkig nog geen 50 km/h.
Het was te donker om olie te pijlen, dus maar weer gestart, lamp bleef uit.
Kon daarna gewoon doorrijden, later bij licht olie gepeild , was ok.
Toch maar de garage gebeld voor de zekerheid, om er naar laten kijken.
Op weg naar de garage weer hetzelfde, lamp aan, opnieuw starten niets aan het handje.
Alle sensoren nagekeken en olie en filter vervangen, zat er nog niet zo lang in helaas.
Ben nu zo'n 6 weken verder en het probleem is niet meer opgetreden.
Dus conclusie nog steeds zeer tevreden met de Clio, alhoewel ik de nieuwe Clio ook wel heel erg mooi vindt

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.