Renault Clio Sport 2.0 16V (2002)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio Sport 2.0 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf56.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de de betreffende auto nog niet zolang, maar ik zal uitleggen waarom ik de auto gekocht heb.
De auto is dus een Renault Clio 2.0 16V Sport met 172pk. Het is een onopvallende auto die niet schreeuwt dat hij snel is. En snel is... met 7.2 seconden zit je op de 100km/u en als je echt goed is best doet kan het sneller!! En een top van 230 km/u is het ook niet echt slecht.
Verder is het een leuk klein autootje met veel luxe. De materialen in het interieur zijn niet van topkwaliteit, maar daar betaal je ook voor.
Een leuke gadget is de shift-light, deze geeft aan wanneer je moet schakelen als je sportief rijdt. je hebt er niet veel aan, maar de gedachte is leuk. De locatie van het lampje is ook niet ideaal, helemaal rechts bij de snelheidsmeter, terwijl de toerenteller links zit.
De auto heeft ook verwarmde stoelen, lekker om te hebben in de winter. Maar je gebruikt ze zeer zelden tot niet.
Verder heeft de auto Xenon, climate control, centrale vergrendeling, klasse 3 alarm, 6 CD wisselaar met 1 CD in de frontloader, Cruisecontrol, ESP, alacantara bekleding met leer, sport pedalen, etc.

Gewoon een leuke auto die erg compleet en snel is voor de aanschafprijs. Onderhuod kan prijzig zijn, en ook onderdelen voor de auto zijn niet goedkoop. Banden kunnen ze 180 Euro per stuk kosten, en er moet 98 benzine in. Maar zo;n auto koop je niet vanwege de kosten, maar vanwege zijn goede rijeigenschappen.

PROBLEMEN

1 doorgebrande zekering, dus niets noemenswaardig.

Helaas is de Clio overleden toen hij frontaal tijdens gladheid tegen een boom werd geparkeerd.

Ik ben nu naar een Audi S3 aan het kijken. Een leuke auto met genoeg power. Ik kon ook voordelig aan een zwarte Opel Vectra 3.2 V6 Elegance komen, maar die is toch te groot voor de kleine stukjes naar de supermarkt.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens