Renault Clio Sport 2.0 16V (2001)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio Sport 2.0 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf45.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is nu mijn vierde Clio. De vorige was een 1.6. Ik heb altijd al een 2.0 willen hebben maar dit was financieel steeds buiten mijn bereik. Uiteindelijk heb ik toch besloten een tweedehands 2.0 te kopen.

Het is een natuurlijk een snelle auto. Onder de 5000 toeren voelt hij echter niet echt veel sneller aan dan een 1.6. Dit betekent dat je om echt een bijterige reactie te krijgen bij gasgeven de motor wel op toeren moet houden.

Zoals iedere Clio (II) rijder je kan vertellen is de zitpositie niet ideaal. De stoelen zijn prima maar het stuur staat iets te ver van je af en ligt iets te vlak. Dit betekent in de praktijk dat je je stoel meestal iets verder naar voren moet zetten als je eigenlijk zou willen.

De wegligging is prima. De auto blijft in bochten vlakker dan een normale Clio en is ook minder onderstuurd. Bij gas los in de bocht wil de achterkant wat meer naar buiten. In de praktijk is dit niet gevaarlijk maar vermakelijk. Op klinkerwegen voelt de auto wel wat stoterig aan maar over het algemeen is hij best nog confortabel. Allerdaagse hindernissen zoals verkeersdrempels leveren in ieder geval geen enkel probleem op.

Ik heb het nog niet precies nagerekend, maar ik heb de indruk dat de 2.0 bij ’doortrappen’ behoorlijk brandstof zuipt. Bij 120 valt het wel mee. Punt is wel dat je spuperplus (RON 98 loodvrij) moet tanken. Althans volgens het instrucite boekje van mijn auto (2001) In 2003 mocht het euroloodvrij zijn, terwijl de nieuwe (182 pk) weer RON 98 nodig heeft. Vreemd!

De 2.0 heeft automatische verlichting en automatische interval op de ruitewissers. Van de werking ben ik niet echt kapot. De automatische verlichting kun je gelukkig uitschakelen, de interval op de ruitewissers helaas niet.

Ik heb de auto gekocht bij de Renaultdealer. Afdingen op de prijs was niet echt mogelijk omdat er bij de dealers niet heel veel 2.0"s te vinden zijn en er vroeg of laat altijd wel weer een liefhebber langs komt...

PROBLEMEN

Tot nu toe geen problemen.

Bij ongeveer 50.000 km heb ik een beetje olie bijgevuld (oliepeil stond toen midden tussen min en max) maar toen had ik er wel een weekendje Berlijn op zitten. Bij normaal gebruik geen noemenswaardig)olieverbruik.

Ik rijd per jaar per jaar ongeveer 40.000 km en had dus waarschijnlijk eigenlijk een diesel moeten aanschaffen. Ik ben dus wel benieuwd hoe de auto zich gaat houden als de teller over de 100.000 km heen is. Maar goed dat zien we dan wel weer!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.