Renault Clio RL 1.9 D (1995)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio RL 1.9 D
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf105.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

- Een mooie auto om te zien. ’It just makes you happy’, zoals de Engelse Nicole-Papa commercials destijds beweerden.
- verrassend grote hoeveelheid binnenruimte. In welke supermini willen 4 verwende, claustrofobisch aangelegde volwassenen 24 keer een rit Amsterdam - Groningen maken? En de zeer geringe gedeelde kosten bij 1:19 diesel!
- Een goede lange-afstandsauto: houdt makkelijk jouw gekozen kruissnelheid aan, door de sterke/grote motor.
- Aan alle kanten veel glas, van hoog tot laag.
- No-nonsense interieur, nagenoeg geen accessoires.
- Mijn Clio heeft zich de afgelopen 5 jaar onder vrijwel alle weertypes prima bewezen. Bij storm zwiebert ie wat, maar de banden blijven kaarsrecht op de weg. Sneeuwkettingen met file: geen probleem, veel comfort vanwege sterke motor.
Werkverkeer: feilloos betrouwbaar, dag en nacht.
- Motor-prestaties: normaal. Je kan vlot optrekken en stevig doorrijden, alles onder relatief laag toerental. In de bergen: heerlijk dat vermogen onder dat rustige gepruttel.
Echter: zelf uitgevoerde maximum snelheidstest in 2001: 194 km/u volgens de meter.

PROBLEMEN

- 1 keer aquaplaning, 1 keer slip in bocht. Tijdens hoosbuien. (Destijds nam ik dan nog geen gas terug); De auto bleef toch goed in lijn en pakte snel de draad weer op, zelfs in die snelweg-bocht was het met een beetje slingeren en bijsturen over. Behalve deze uitzondering gaat de Clio haaks de bocht om.


- gesprongen koelslang: tijdens 5 uur file in Zuid-Frankrijk (berg op/af) met 4 mensen + bagage aan boord, km-stand 200.000 ; reparatie in het dorpje spotgoedkoop. Inclusief sleepje en noodgedwongen overnachting in het familiehotelletje.

- Slot achterklep, af en toe lampje dashboard. Motorbloksteun, stuurkogel, radiator, uitlaat, gloeibougies, lagers voorwielen, gebarsten remcilinder achter.
Voorveer na drempelongelukje (alleen de veer kan vervangen worden bij de Clio; scheelt wel even wat euro’s !)
- Alle vervangingen (banden, remblokjes, accu etc.) en 2 keer distributieriem conform voorschrift.
- Auto-inbraak door junk: 2 voorportieren + sloten fors beschadigd, 1 zijruit gebroken, geheel ontwricht dashboard en een autoradiootje t.w.v. 50 gulden. Totale kosten: 5100 gulden; gerepareerd en vergoed door verzekering. Toch weer mooie nieuwe lak !

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.