Renault Clio Hybrid 145 Esprit Alpine (2024) #2

autoreview

Renault Clio facelift
Renault Clio faceliftRenault Clio faceliftRenault Clio faceliftRenault Clio faceliftRenault Clio faceliftRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio

Signalement

UitvoeringClio Hybrid 145 Esprit Alpine
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst11.085 km
Lezerswaardering: 21%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Halfjaar ervaring

  • 2 km

Na bijna 7 jaar een Clio Estate met drie cilinder motor nu deze Clio Esprit Alpine hybride.
De voornaamste reden om een hybride te kopen was dat alleen deze een automaat heeft.
De auto bevalt goed, rijdt erg prettig.
Het is in de stand B bijna mogelijk om aan one-pedal driving te doen.
Wat me opvalt is dat als je (voor gebruik op de snelweg) van B naar D schakelt de auto versnelt bij onveranderd gas geven. Kennelijk geeft de B ook bij gewoon rijden weerstand.
De elders genoemde eigenaardigheden van het schakelen ben ik ook tegen gekomen. Inderdaad vaak even gas iets op laten komen en dan wordt er geschakeld.
Inmiddels ongeveer 5000 km op de teller. Verbruik volgens het dashboard is 5,1 liter op 100 km (1:19,5). A.d.h.v. getankte benzine kom ik op ongeveer 1:19.
Meer dan de helft van de kilometers is overigens gemaakt op de snelweg met 2 fietsen achterop. Ongeveer 2000 km daarvan tijdens de vakantie naar Frankrijk.
Een andere eigenaardigheid is dat bij het inschakelen van de achteruit naast het camerabeeld soms wel de zone markering (Het autootje met de streepjes op de hoeken) verschijnt en soms niet. Nog niet kunnen ontdekken hoe en wat.

Een jaar deze hybride

  • 11.085 km

De auto nu iets meer dan een jaar in bezit. De eerste hybride.
De opmerkingen over vertraagd schakelen en gaan draaien van de motor die anderen gemaakt hebben heb ik ook gemerkt. Ik heb me er echter nog niet aan gestoord. In zijn algemeenheid is het een fijne en stille auto om mee te rijden. Vooral het electrisch rijden is heerlijk stil, wat dat betreft kan ik me voorstellen dat ik eens een electrische auto zal kopen.
Ik zag ook opmerkingen over het afdalen in de bergen waarbij door het vol zijn van de batterij de auto dan niet meer zou afremmen (behalve natuurlijk met de remmen zelf). Mijn ervaring (in de Franse Alpen) is dat in dat geval de motor gaat lopen en de auto nog flink afremt op de motor, ofwel geen probleem.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.