Renault Clio Hybrid 140 R.S. Line (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Clio Hybrid 140 R.S. Line |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 4.300 km |
KM-stand laatst | 31.000 km |
Wat een kanjer van een auto!
- 7.200 km
Ik heb vele andere auto's gereden: vooral ook grotere auto's met motoren tot 2,5ltr inhoud (o.a. Mazda 6), maar qua comfort rijdt deze Clio E-Tech Hybrid minstens zo goed.
In 2 maanden tijd 3.000 kilometers erbij gereden en in deze tijd van dure benzine, ben ik blij dat ik zonder enig probleem (en zonder dat ik erop hoef te letten) met gemak 4,5ltr/100km haal.
Geen enkel probleem ervaren of dat de techniek of electronica niet meewerkt.
Op deze prachtige RS-Line (in felblauw metallic) heb ik een trekhaak laten monteren. Waarschijnlijk de 1e RS-Line die een trekhaak heeft, want de Brink bleek niet te passen voor een RS-Line, ondanks dat ze zelf aangeven van wel. Reden is de diffuser en iets andere vorm van de achterbumper bij een RS-Line. Het kan wel, maar degene die de trekhaak ging plaatsen lette gelukkig goed op. Als je een afneembaar systeem neemt, wil je zo weinig mogelijk zien als de trekhaak eraf is en dan zaag je geen gaten en sleuven in die mooie RS-Line-bumper. Dan heb je een verticaal systeem nodig, wat GDW (type T60) gelukkig wel had, met slechts een klein deel uit de onderlip van de diffuser en onzichtbaar wegklapbare contactdoos.
Tot nu toe supergoede ervaring met deze Clio. Ik zal binnenkort een update schrijven.
Een hele tijd en veel kilometers later!
- 31.000 km
Door omstandigheden lange tijd geen review meer geschreven. Nu de auto voor een 1e "grote" (B) beurt in onderhoud gaat, heb ik er maar weer even tijd voor gemaakt.
Bijna zonder uitzondering haal ik 4,5-4,7 ltr. op 100km en zonder dat ik er enige moeite voor hoef te doen!
Het comfort en rijgedrag ervaar ik nog steeds als erg goed. In sommige tests van autobladen lees je dat de samenwerking tussen de benzinemotor en de electromotor(en) niet vlekkeloos zou zijn. Ik weet werkelijk waar niet waar men het over heeft, want die ervaring heb ik niet. Naast deze Clio E Tech Hybrid hebben we sindskort ook een Yaris Hybrid (2021 model). In vergelijkende tests zou die dit veel beter kunnen, maar ik rij ze afwisselend en merk geen verschil. Overigens ook een topauto, die nog iets makkelijker nog zuiniger loopt.
Qua onderhoud is onder garantie een ruitenwissermotor vervangen en ook de TCU (telecommunicatie-unit). Verder geen problemen in de electronica.
De RS-line uitvoering is mooi compleet en heeft uitstekend zittende stoelen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.