Renault Clio dCi 90 Energy Night & Day (2015)

autoreview

Renault Clio Estate
Renault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault Clio EstateRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio

Signalement

UitvoeringClio Estate TCE 100 Night & Day
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf61.500 km
KM-stand laatst106.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

5 jaar Clio Estate 1.2 TCe

  • 106.000 km

Wij hebben de Clio Estate 5 jaar in bezit gehad. Ivm gezinsuitbreiding waren we op zoek naar een ruime maar tevens compacte en niet te zware stationwagon. De Clio passeerde naast de Ibiza en Fabia de revue.

Omdat er behoorlijk wat aanbod was in de Clio en mede vanwege de toen al twijfelachtige reputatie van de TSi motoren in de VAG modellen, na rijp beraad voor de Clio gekozen. Deze was immers voorzien van de reeds beproefde 1.2 motor van lang geleden, maar wel gestimuleerd door een kleine turbo. De prestaties van de ongeblazen 1.2 waren vrij beperkt, vandaar de keuze voor de Tce (ondanks een beetje scepsis vanwege de turbo en daarmee verband houdend eventueel extra onderhoud)

Rijgedrag van de auto was zeer neutraal, zonder enige vorm van sportiviteit. Besturing vrij gevoelloos maar de auto was wel stabiel en vrij stil, ook op hogere snelheid. Bij 120kmh een bescheiden toerental van 2800. Prestaties waren toereikend en de turbomotor heeft geen noemenswaardig olieverbruik en/of koelvloeistofverbruik gekend.

Eenmaal een motorstoring gehad waarbij de auto in noodloop ging. Na een herstart echter geen vuiltje meer aan de lucht. Uitgelezen en schijnbaar was het (zo bleek later) een incident i het turbo circuit. Nooit meer gebeurd naderhand. Wellicht te maken gehad met een eerder bezoek van een marter kort daarvoor wellicht? Ander probleem was de ruitenwisser aansturing; deze was verstoord door een defecte lichtschakelaar aan de stuurkolom.

Buiten deze zaken geen bijzonderheden en dus betrouwbaar gebleken deze Clio. Ook qua interieur afwerking behoorlijk netjes gebouwd. Enige vorm van slijtage was een klein slijtplekje op de lederen wang van de bestuurdersstoel en de omlijsting van de versnellingspookhoes welke los kwam uit zijn bevestiging.

Verbruik vrij stabiel op ca. 1 op 14. Gezien de relatief korte stukken niet slecht, maar ook zeker geen uitblinker op dit punt.

Onderhoud jaarlijks laten doen, geen bijzonderheden behalve remschijven en blokken bij 85000 km en de distributieriem na 6 jaar. (Overigens gekozen om de waterpomp te laten zitten)

Conclusie. Ideale auto voor gezin met twee kinderen. Zeer praktisch gevormde kofferbak en een prima betrouwbaarheid.

Bij vragen stel ze gerust.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.