Renault Clio 1.5 dCi 85 Parisienne (2011)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 85 ECO Parisienne
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst1.560 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hij is geleverd!

Na de bestelling op 8 januari en maanden wachten is ie dan toch afgeleverd. Onze Renault Clio III Dci 85 Parisienne 5drs. Weliswaar op vrijdag de dertiende, maar dat mag de pret niet drukken.
De dealer (Bochane in Zeist) vertelde dat er toch mensen zijn die op die dag voor geen prijs hun nieuwe auto willen laten afleveren. Het was dan ook niet zo erg druk met "maar" 8 afleveringen die dag.

De proefrit hadden we gedaan met een 100 PK benzine versie. Mijn vrouw en ik waren daarom best nieuwsgierig naar de eerste rij-ervaring.
Gelukkig was die erg positief. De auto zit goed voor mij (1,95) en mijn vrouw (1,60). Hij stuurt goed, schakelt licht en voelt niet suf aan.

Omdat ik het een beetje zat ben om 2 keer per jaar banden te wisselen heb ik ervoor gekozen om hem (zonder meerprijs) op Vredestein Quatrac 3 banden af te laten leveren. Dit zijn all-season banden die bijvoorbeeld in Duitsland tevens erkend worden als winterband.
Onlangs heeft Vredestein hier ook een Lite versie van aangekondigd. Dit is de versie met lage rolweerstand, die voor zover ik kan nagaan nu nog niet te koop is.
Het is nog even afwachten hoe deze banden zich in de dagelijkse praktijk zullen gedragen. De eerste indruk is positief. Dat wil zeggen: geen opvallend afrolgeluid en genoeg precisie in de besturing.

We hebben de Clio bijna standaard besteld. De enige extra's waren de in het dashboard en met de radio geïntegreerde TomTom navigatie, zwart metallic en een volwaardig reservewiel ipv een pompsetje (geen meerprijs).
Veel meer opties zijn er ook niet te koop:
- de upgrade naar automatische airco wil mijn vrouw vreemd genoeg niet
- het schuif/panoramadak wil ik niet ivm de resterende hoofdruimte.

Hij is mooi compleet.

Ik ben nog het meest nieuwsgierig naar het praktijkverbruik. Hoever gaan we komen met een tank met 55 ltr inhoud?
Volgens het boekje moet er met een gecombineerd verbruik van 27,8 km per liter 1.500 haalbaar zijn. Om je gek te lachen. Ik ben al blij met meer dan 1.000 km. We gaan het zien in de verbruiksmonitor. ;-p)

1e probleem: brandstoflekkage

  • 1.560 km

Wij hadden klachten over enige overlast in de vorm van dieselgeur tijdens het langzamer rijden. In eerste instantie dachten we dat dit bij de nieuwigheid hoorde.

Op 8 juni toch maar eens bij garage Bochane in Zeist langs geweest, waar er direct door een monteur naar werd gekeken.
Er werd geconstateerd dat er sprake was van lekkage bij de brandstofpomp en er werd kosteloos een vervangende auto ter beschikking gesteld.
Tevens werd een nieuwe brandstofpomp besteld, die een paar dagen daarna werd afgeleverd. Helaas had Renault een verkeerde afgestuurd.

Het leveren van de goede pomp heeft uiteindelijk tot gisteren (14 juli) geduurd en we hebben de auto vandaag teruggekregen.

In de tussentijd zijn wij regelmatig op de hoogte gehouden door de dealer, die helaas steeds niet veel nieuws te melden had.

Je zou toch denken dat het voor Renault niet moeilijk had hoeven zijn om een sneller een brandstofpomp te regelen, want die Clio's worden aan de lopende band gemaakt. Ze hebben ze dus wel.

Aan dealer Bochane heeft het niet gelegen, want zij hebben er steeds actief achteraan gebeld.

Een verbeterpunt is wel dat je best een auto gewassen mag teruggeven als deze een dikke maand onder bomen buiten heeft gestaan.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.