Renault Clio 1.5 dCi 85 ECO Collection (2012)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 85 ECO Collection
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf15 km
KM-stand laatst1.015 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De mooie rooie

  • 1.015 km

Half november gekozen voor de Clio hatchback in de kleur Rouge Dyna, omdat al dat wit, grijs en zelfs zwart op de weg op mij saai en nogal kleurloos overkomt.
Een paar extra opties erop: electronische airco, regen/lichtsensor, ESP en middenarmsteun.
Mijn dealer had al aangegeven dat de Estate niet in een bpm-vrije versie zou komen (althans niet voor het huidige model). Eind december zag ik toevallig op de Renault-site de aankondiging van . . . jawel, de Clio Estate in een 94 gram CO2 versie! Maar de bestelling kon niet meer worden veranderd, de auto was al in productie.
Tussendoor nog even een Fluence proefrit gemaakt, dat rijdt heerlijk rustig, maar de actieradius is voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer helaas te beperkt (per week 3 dagen a 140 km, 1 dag a 240 km)
De auto bevalt goed. De diesel moet nog wel wat kilometers maken voor hij helemaal los is, maar de auto gedraagt zich zoals verwacht mag worden: rustig (behalve bij de erg koude start van deze week), voldoende vermogen, redelijk zuinig (nu 4,8 l/100 km, dat moet met warmer weer nog wel beter kunnen).
Het zitcomfort is voldoende, hoewel de verstelbaarheid van stuur (allen in hoogte) en rugleuning (geen instelbare lendesteun) beter zou kunnen. Prima airco met gekoeld dashboardkastje, straks vast erg handig . . .
Auto stuurt prettig, heeft echter geen 6-bak (foutje bij Groenopweg) maar vijfbak, waarvan vooral de 5 maar beperkte acceleratie biedt. Maar ja, de motor maakt bij 108 km/u dan ook maar 2000 toeren . . .
Twee minpuntjes in de bediening / het gebruik:
- de raambediening voor heeft geen sneltoets;
- als je de ruitenwissers omhoog wil zetten om de voorruit te krabben, beschadig je de motorkap . . .
Overigens is het niet gelukt een 89 gram CO2 versie geleverd te krijgen, die versie wordt vpas vanaf week 12 geleverd.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.