Renault Clio 1.5 dCi 80pk Privilège (2002)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 80pk Privilège
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een aantal jaar geleast te hebben, kocht ik in 2002 privé deze Clio. Een aantrekkelijke prijs, een ruime standaarduitrusting (en die werd nog aangevuld met ECC, verbeterde audio, regen- en lichtsensor, 16 inch lichtmetaal en nog wat kleinigheden), lange service-intervallen en een laag verbruik. Wat wil je nog meer?

Om maar meteen met het beste nieuws te beginnen: Het verbruik is inderdaad top! Met voornamelijk autosnelweg op meehobbelniveau met de rest van het verkeer staat de verbruiksmeter rond de 4.0 l/100km. Nog meer goed nieuws? Fantastische stoelen voor een zo compacte auto. Ook na bijna 160.000km zitten die nog perfect!

De auto is ook stiller dan veel van zijn klasse-genoten. Het is het dus waard om extra te investeren in betere audio. Het standaardsetje klinkt namelijk als de oude wekkerradio van je oma. Betere speakers helpen overigens al behoorlijk.

Verwacht qua ruimte geen wonderen. Een Honda Jazz bijvoorbeeld is véél ruimer. Voorin is het prima uit te houden, maar prop geen vrienden achterin; ze zouden je volgende verjaardag zomaar kunnen vergeten...

Het stuurgedrag is wat indirect en wollig. Echt contact met de weg, zoals in een Focus of 206, mis je. Aan de andere kant maakt het je veel relaxter dan in genoemde types. En wees eerlijk, wie zit er nou écht te wachten op scherp stuurgedrag als de verkeerssignalering constant 70 km/u aangeeft?
Overigens, als de weg leeg is wil het beestje best vooruit. 180/190 op de teller is geen woelige droom, maar heel goed mogelijk. Dat de auto dan wat licht aanvoelt is inherent aan het formaat en gewicht. En een stoplichtsprintje? Gewoon doen! De motor pakt snel op en kan voor een diesel lekker ver worden doorgetrokken. Je wint meer sprintjes dan je verwacht.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Renault Clio

Arval
Renault Clio Hybrid 140 Evolution (5D/8A)
€ 412
 
Alphabet
Renault Clio TCe 90 Equilibre (5D/5H)
€ 419
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens