Renault Clio 1.5 dCi 65pk Dynamique (2002)

autoreview

Renault Clio 1.5 dCi 65pk Dynamique (2002)

Signalement

UitvoeringClio 1.5 dCi 65pk Dynamique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Update 9 augustus 2007:
Info RDW site: De Clio is op naam gesteld.

Update 3 januari 2007:
Helaas weer een Clio minder. Vlak voor de Kerst 2006 is de auto aan zijn einde gekomen. Gelukkig hebben de nieuwe eigenaren geen noemenswaardig letsel aan het ongeluk overgehouden. Een laatste foto geplaatst.

Update 18 februari 2006:
Dit is de laatste update: km stand bijgewerkt; de nieuwe Clio is afgeleverd. Zie verder bij Clio 1.5 dCi 85 Dynamique Luxe (2006).

Update 10 februari 2006:
De nieuwe Clio staat inmiddels bij de dealer (zie foto). aflevering binnenkort. Dit zal dus de laatste update zijn. Behalve de twee puntjes bij problemen heb ik met veel plezier in deze Clio gereden.

Update: 24 december 2005:
Vandaag de Clio ingeruild voor een Clio 1.5dCi 85 Dynamique luxe, Rouge de Feu met Pack Look, Pack City, Pack Techo, upgrade naar 16 inch velgen, upgrade naar elektronisch geregelde airco, radio Cabasse met CD-wisselaar, oprolbaar zonnescherm achterruit.
Levering verwacht 8 februari 2006.

Update: 21 september:
120.000 km beurt. Een dure beurt want de distributieriem moest vervangen worden. Verder zijn voor het eerst de remblokjes voor vervangen.

Op naar de 150.000 km. controlebeurt of... toch naar de Clio III? Eerst maar eens de eerste reacties en testen afwachten en wachten tot Renault andere stoelen (lees: sportstoelen die uit de originele dynamique) in de Clio III levert, want die vallen wel heel erg tegen!

Update 18 september 2005:
Foto geplaatst. Deze is gemaakt op 12 september 2005 in Frankrijk. De introductie van de ’nouvelle Clio’ was daar een week eerder.

Update 9 mei 2005:
Zonder problemen weer 2000 km erbij in de vakantie. Zelfs op bio-diesel(prijsverschil 10 cent goedkoper ten opzichte van de ’normale’ diesel in Duitsland) geen enkel probleem gehad.

Update: 24 maart 2005:
102.987 Km: Nieuwe banden laten monteren. Uiteraard Michelin want dat hoort in mijn ogen op een Franse auto.

Update: 4 januari 2005:
Net de 90.000 km beurt achter de rug. Geen problemen. Prima door de APK gekomen (had ook niet anders verwacht). Nog altijd geen nieuwe banden nodig. Pas bij de volgende, tussentijdse beurt zijn de voorbanden aan de beurt). Kreeg zelfs compliment van de prima dealer (Heurkens Roermond).
Nog steeds uitermate tevreden over de Clio.

Update:
Net de 60.000 km beurt achter de rug. Geen problemen, alleen nieuwe ruitenwissers voor en achter, zelfs geen nieuwe banden!

Ik ben niet over 1 nacht ijs gegaan toen ik besloot om de Clio aan te schaffen. Een zeer complete auto met veel standaard: 4 airbags, ABS met noodstopbekrachtiging en remassistent - om maar een paar zaken te noemen. De Dynamique-uitvoering is een sportievere uitvoering met ook weer veel waar voor je geld (o.a. spoiler achter,3 hoofdsteunen achter, gedeelde achterbank, boordcomputer, lichtmetalen velgen en sportstoelen met zeer goede zit en veel steun).
Ik heb als optie gekozen voor een regen- en lichtsensor in combinatie met een warmte- en geluidwerende voorruit en dat is een goede keuze geweest. Het scheelt echt in geluid en warmte. Helaas is deze optie nog niet standaard bij alle uitvoeringen; wellicht in de nabije toekomst.
Verder heb ik veel plezier aan de opties handbediende airco, parkeerassistent, spatlappen voor, zonnegordijn achterruit, CD-wisselaar in combinatie met radio-renault/CD en dorpelbeschermers dankzij de eindejaarsactie (2001)van 500 euro extra. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze die je maakt.

De ruimte voorin is zeer riant, achterin wat minder. Maar voor 2 personen is het een goede keuze. Kofferruimte is voldoende.

Prestaties: uitstekend, brandstofverbruik ligt vanaf begin op gemiddeld 4.0 liter per 100km.! Zelfs met hoge temperaturen en veel airco-gebruik!
Dit alles dankzij de common-rail-diesel. Hulde Renault.

Kwaliteit/prijs-verhouding is uitstekend! Voor mij een goede ´overstap´ geworden.

PROBLEMEN

Ritsel in hemelbekleding (er is inmiddels een nieuwe hemelbekleding ingekomen) en de bestuurdersdeur die afgesteld moet worden. Is inmiddels onder garantie hersteld. Mijn dealer doet daar niet moeilijk over en verleent alle medewerking.

99500 km, afstandsbediening deuren defect. Wellicht de batterij? Naar de dealer: er was in de sleutel iets afgebroken, gesoldeerd en klaar is kees. Gratis reparatie door de dealer en dus ook geen nieuwe batterij nodig.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.