Renault Clio 1.2 16V Dynamique (2002)

autoreview

Renault Clio 1.2 16V Dynamique (2002)

Signalement

UitvoeringClio 1.2 16V Dynamique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf45.000 km
KM-stand laatst67.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bevalt goed! Maar wordt nu te klein

  • 67.000 km

Wat een lekker autootje blijft dit toch.
Er zitten nu 67000km achter de rug en hij blijft goed rijden. Geen rammels en een heerlijk weggedrag.

Bij vochtig weer en het veel rijden van keline stukjes is alleen de ontwaseming lastig. maar daar heeft zelfs mijn andere auto (S-Max)last van. Dan mis je het ontbreken van airco, maar verder nooit.

Maar de Clio gaat er wel uit. Hij is te kelin met kleine kinderen. De maxi-cosi staat op de achterbank en een driedeurs is niet aan te raden. De voorportieren zijn zo groot dat je een ruim plekje nodig hebt om er goed in te kunnen. En de instap achterin is lastig als je een kind moet vasthouden (1,5jaar).
de achterbak is wel groot genoeg want de kinderwagen gaat er goed in.
Maar 2 achterdeuren zou dit de perfecte auto maken voor erbij.

Dus dit is het laatste verslag want hij staat te koop.

De volgende? Iets met 4 deuren. Weet nog niet wat. eerst deze verkopen.

De laatste

  • 67.000 km

Na altijd mijn eigen auto te vermelden ook de auto van mijn vrouw maar eens een goede review geven.

In 2005 hebben we deze auto gekocht met toen 45.000km op de teller. We vielen op de aparte kleur (zie foto, geen metallic), het model (de zoektocht ging uit naar een 206 of Clio), de motor en de uitrusting.
Belangrijk was dat het een beetje een stoer autootje zou zijn. Leuke velgen, sportieve stoelen en aankleding binnenin. Dat waren de eisen van mijn vrouw.
Hiervoor had ze 3 jaar in een Starlet gereden en die zijn erg snel maar kunnen die snelheid niet echt kwijt over de aandrijving en in de bochten.

De uitrusting is echt heel leuk. 15inch velgen met 195 banden. Geeft een geweldige wegligging op rotondes en op bochten in de snelweg. Sportstoelen, lerenstuurwiel bekleding, aluminium strips binnenin, electrisch schuifkanteldak, stoelverwarming (echt lekker!) electrish bediende ramen en spiegels en afstandsbediening voor de portiervergrendeling. Mistlampen voor. En dat allemaal op zo een kleine auto! Geweldig!

Mijn vrouw kan er prima in zitten (1,78m) maar voor mij is het niet te doen op langere afstanden (1,97m). Daar helpt dat open dak ook niet aan mee maar zonder is het niet veel ruimer. Beenruimte is voor mij ook niet voldoende dus houd hiermee rekening mee als naar deze auto gaat kijken. Maximum lengte voor de bestuurder is denk ik 1,90m.

De prestaties vallen niet tegen. 75pk is niet teveel. Gewoon normaal. Je komt prima mee in de stad en 120 op de snelweg gaat best goed. Persoonlijk denk ik dat de 1.4 met 95pk de lekkerdere keus is maar dat is achteraf. Spijt heb ik zeker niet!
Verbruik komt met 1 op 15 a 1 op 16 goed over. Veel stadverkeer helpt daaraan mee. De enkele keer dat er langere afstanden op de snelweg plaatsvinden zijn erg positief voor het verbuik. Dan is 1 op 17 zeker haalbaar.

Het is een 3-deurs uitvoering wat geen probleem is zolang er niet meer dan 2 personen in zitten. Op de achterbank komen is niet handig. De maxicosi staat altijd op de passagiersstoel en dat kan ook omdat de airbag met de sleutel uitschakelbaar is. Perfect dat dat er standaard opzit. Zouden meer merken moeten doen.

De achterbak is voor de dagelijkse boodschappen ruim voldoende. De kinderwagen past niet zonder enkele onderdelen te demonteren maar de makkelijk neerklapbare achterbank (in 2 delen) maakt dat dat geen probleem is. De hoedenplank gebruik je hierdoor niet en die staat dan ook netjes opgeborgen in huis.

De standaard luidsprekers voldoen. Er zit geen standaard Renault radio in en alleen luidsprekers voorin maar dat gaat prima. Gewoon een beetje harder zetten op de snelweg.

Tot nu toe een lekkere auto die wel wat te klein gaat worden nu de kleine wat groter gaat worden. Maar met 1 kind gaat het nog wel. Zodra er een tweede komt zal er minimaal een 5 deurs uitvoering moeten komen met grotere achterbak.

Update:
67000km
Wat een lekker autootje blijft dit toch.
Er zitten nu 67000km achter de rug en hij blijft goed rijden. Geen rammels en een heerlijk weggedrag.

Bij vochtig weer en het veel rijden van keline stukjes is alleen de ontwaseming lastig. maar daar heeft zelfs mijn andere auto (S-Max)last van. Dan mis je het ontbreken van airco, maar verder nooit.

Maar de Clio gaat er wel uit. Hij is te kelin met kleine kinderen. De maxi-cosi staat op de achterbank en een driedeurs is niet aan te raden. De voorportieren zijn zo groot dat je een ruim plekje nodig hebt om er goed in te kunnen. En de instap achterin is lastig als je een kind moet vasthouden (1,5jaar).
de achterbak is wel groot genoeg want de kinderwagen gaat er goed in.
Maar 2 achterdeuren zou dit de perfecte auto maken voor erbij.

Dus dit is het laatste verslag want hij staat te koop.

De volgende? Iets met 4 deuren. Weet nog niet wat. eerst deze verkopen.


Problemen:

Knopje van de alarmlichten treed soms spontaan in werking. Zowel tijdens het rijden als wanneer de auto stilstaat. Erg lastig. Moeten we nog even naar laten kijken.
ABS lampje is gaan branden bij km. 55.000 Een losgeschoten stekkertje onder de bestuurdersstoel was de oorzaak.

Bij 55.000 is ook de distributieriem vervangen en zijn alle banden vervangen inclusief de remschijven voor (roestvorming).
Prijzig beurtje maar dan kan je ook weer even vooruit. Laatste beurt alleen APK gedaan met controle van vloeistoffen. Jaarkilometrage is 5.000km

Batterij van 1 van de afstandsbedieningen was leeg bij 58.000km

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.