Renault Clio 1.2 16V Community (2005)

autoreview

Renault Clio
Renault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault ClioRenault Clio - interieurRenault Clio - interieur

Signalement

UitvoeringClio 1.2 16V Community
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst31.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 26.000 km

Deze auto rijden we sinds januari 2005 en tot op heden probleemloos, alleen moeten binnenkort de ruitenwisserbladen vervangen worden.

Het is onze tweede auto en bevalt goed, ruimte genoeg voor 2 kleine kinderen en de nodige bagage. De motor voldoet voor het normale dagelijkse gebruik en is lekker zuinig, 1 op 15 met alleen kleine stukjes. Als je er wat verder mee weg gaat en je houdt je netjes aan de regels dan is 1 op 20 zowaar mogelijk!

Alleen als je de airco aandoet dan merk je dat de airco aardig wat vermogen wegtrekt, de auto is dan niet meer voorruit te branden, maar dat weet je als je een 75pk koopt. Ook jammer dat electrische, verwarmbare spiegels en een buitentemperatuurmeter ontbreken.

Je merkt aan het windgeruis wel dat het model alweer een tijdje meeloopt, maar voor de rest complimenten voor de afwerking, een mooi dashboard, leuke sportstoelen en licht metalen velgen.

Kortom, de ideale tweede auto voor dagelijks gebruik.

UPDATE 30-04-2008:
Auto doet het gewoon goed, heeft in januari 2007 eerste beurtje gehad, geen
bijzonderheden. Afgelopen winter is wel de accu vervangen, maar dat is niet vreemd omdat de auto met name voor korte stukjes wordt gebruikt. Overigens netjes opgelost door de Route Service.

Wel heeft de auto in april 2007 een dakschade opgelopen doordat er een steen op het dak is gevallen. Gerepareerd door de Renault-dealer, maar ik moest wel terug omdat het gewoon niet netjes gespoten en afgewerkt was, jammer.

UPDATE 30-10-2008:
Weinig spannends te melden, buiten wat extra krasjes links en rechts. Binnenkort 2e beurt en 1e APK verwacht geen gekke dingen, auto zit nog in verlengde garantie.
Valt alleen op dat de airco wat moeite heeft met ontwasemen nu het koud is, maar ja wat wil je ook met slechts 75 pk?

UPDATE 12-01-2008:
2e beurt gehad met APK. Nieuwe wissers voor en achter, wel 2 remslangen defect,APK afkeur. Gelukkig viel dit onder de verlengde garantie, dus geen probleem. Totale kosten ruim E 300,-...dat is wel fors maar helaas niet ongebruikelijk tegenwoordig.

PROBLEMEN

  • 26.000 km

Geen, behalve wat lichte schades aan de voor -en achterkant maar dat mag je de auto niet aanrekenen.

April 2007: dakschade.

Januari 2009: 2 remslangen vervangen onder garantie.

Kan er weer 5 jaar tegenaan

  • 31.000 km

Afgelopen januari is de Clio voor ruim E 1000,- verbouwd om er weer voor 5 jaar tegenaan te gaan. Er is een controlebeurt uitgevoerd, distributieriem vervangen, 4 nieuwe banden en volledig laten poesten van binnen en buiten. Daarnaast nog een interieurstrip laten vervangen die beschadigd was. Geen technische defecten verder gehad.

Wel vreemd dat de banden nu al volledig op waren, maar dat hoor je wel vaker met Conti's onder een Renault.....

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.