Renault Captur TCe 150 Intens (2019)

autoreview

Renault Captur TCe 150 Intens (2019)
Renault Captur TCe 150 Intens (2019)Renault Captur TCe 150 Intens (2019)Renault Captur TCe 150 Intens (2019)Renault Captur TCe 150 Intens (2019)Renault Captur TCe 150 Intens (2019)

Signalement

UitvoeringCaptur TCe 150 Intens
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf7.050 km
KM-stand laatst7.440 km
Lezerswaardering: 36%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een frisse start

  • 7.050 km

Ik heb nu een Captur met 150 Pk en EDC. Eerste indruk is dat ie geweldig rijdt.

Eerste dagen indruk

  • 7.250 km

Dit is de indruk van de eerste dagen van de auto. De Captur heeft duidelijk 150 comfort-pk's. Dit is een auto om heel relaxt mee te reizen of door de stad te rijden. Niet om sport prestaties neer te zetten. Je merkt dat de EDC op dat moment niet in z'n element is. Hij moet dan 'denken' wat ie moet doen. Bij normaal gebruik, schakelt ie zijdezacht naar boven of onderen.
Hij komt heel makkelijk van z'n plek (250 Nm) en in de eco-stand schakelt ie heel snel en zacht door naar een hogere versnelling. Zo draait de motor 1500 toeren als je ongeveer 50 km/h rijdt. Heel relaxed.
Geluidsinstallatie is niet zo goed als bij Ford (mijn vorige auto) het geval is. Verder gewoon prima. Gek genoeg geen Apple Carplay. Daar staat wel tegenover TomTom-Live en dat is ook heel goed. Je kunt in deze auto zelfs je emails lezen. Er zijn vast mensen die dat handig vinden.
S&S is even wennen met de automaat, zeker als de auto tegen een heuvel staat. De HillAssist doet dan prima z'n werk. Als je de rempedaal loslaat, slaat de motor meteen aan dan kan je meteen gas geven en komt je makkelijk in beweging.
De auto gaat op slot als je van het voertuig wegloopt. Heel fijn en gemakkelijk. De automatische airco werkt prima, zeker in deze extra warme dagen (35+ C).
De cruise control is een beetje raar. Aan/uit in de middenconsole, maar werkt verder prima.

Eerste week indruk

  • 7.440 km

Allereerst het verbruik: 1:16.5 en dan is een meevaller voor een nieuwe motor met weinig km's en puur stadsgebruik incl tussentijdse 150 pk testen. Ben benieuwd wat ie scoort op de snelweg met 100 km/h. In de 6e versnelling draait ie heel rustig, dus ik gok tegen de 1:19.5 als je in de ECO stand rijdt.
Verder valt op dat deze auto heel goed (dwarse) oneffenheden in de weg opvangt. Met name kinderkopjes doet ie heel goed. Bij m'n Fiesta (2017) schudde ik bijna van m'n stoel. Ook ben ik blij met de Continental banden. Een hele goede keus. Comfort staat op een hoog niveau. Het overhellen valt overigens mee in de bochten.
Voor het eerst met nacht gereden. De led verlichting is erg mooi en geeft veel en mooi licht (lees:fel). Een paar keer tegenliggers gehad die dachten dat ik met groot licht reed.
De bluetooth is niet je-van-het in R-Link (versie 1). Soms ontkoppelt ie of kan ie de telefoon niet of laat vinden. Dat laatste was ook het geval bij de Fiesta. Kan dus aan de iPhone 11Pro liggen. Ik heb de laatste software versie van Renault dus veel valt er niet te doen. Bellen gaat wel goed. Het geluid is helder en de tegenpartij hoort niet dat je vanuit een auto belt. Een goede ruisonderdrukking dus.
Sommige mensen klagen over de te korte zitting. Ik ben 1.81 en vind het prima. In een SUV zit je eenmaal anders dan in een sedan. Da's een feit.
De dubbele bodem in de kofferbak is erg fijn. Geen zichtbare rommel als je de kofferbak opent. Voor mensen die van opgeruimd houden is dit een pre.
Automatisch inparkeren is tot heden niet gelukt. Ik doe het fout denk ik dan maar. Na 30 jaar zonder, heb ik het ook niet echt nodig.
Radio met DAB+ is een aanrader. Geen ruis meer en hele hoge kwaliteit muziek. Sinds ik deze auto heb, luister ik weer naar de radio.
Oordeel na een week: dikke pret en ik zou 'm zo weer aanschaffen.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Captur

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens