Renault Captur TCe 100 Bi-Fuel Techno (2025)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | Captur TCe 100 Bi-Fuel Techno |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand laatst | 3.000 km |
Eerste lpg ervaring
- 3.000 km
We kochten deze auto eigenlijk om onze gezinswagen (grand scenic), die elk jaar de boot (1600kg) enkele keren trailert, en de vouwwagen voor een km of 8000 door Portugal sleept, te sparen. Die willen we nog lang houden en onze 2e auto, een Micra 2017, was te klein voor 4. We wilden dus een auto voor het hele jaar. Behalve voor vakanties. Hoeft dus niet mega groot te zijn, maar ons gezin (2 pubers) moeten comfortabel kunnen zitten..
Dus op zoek naar iets met een aantal eisen. Ik ben groot. Een lage auto valt dus af, owv beenruimte op de achterbank. We willen de kinderen geschakeld leren rijden (andere auto is automaat), dus handgeschakeld.
Een kleine suv dus. Troc bekeken, tcross. Kamiq , 2008, Duster en nog enkele gelijkaardige modellen rap bekeken, maar we vonden de (vooral de voorkant) vernieuwde Captur zo mooi, dat we eigenlijk meteen wisten dat het deze zou worden.
Ook even elektrisch overwogen. Maar R4 en R5 zijn te krap vanbinnen en bv een id3 voor deze prijs, zou tweedehands moeten zijn. Dan liever nieuw.
Camera en automatische airco, piepers, velgen, groot scherm etc wilden we zeker. Dus het zou minstens een techno moeten zijn. In handgeschakeld was techno de hoogst mogelijke uitvoering, dan maar een optiepakket erbij.
Dan bleken er ineens 2 opties te zijn in handgeschakeld.
Benzine of lpg. Door een actie was de lpgversie met 10 pk meer, ineens even duur dan de Tce. Nooit over nagedacht eigenlijk. Wat opzoekwerk gedaan, maar weinig gevonden. Op facebook en op internet vond ik wel heel wat Dacia rijders die deze motor tot tevredenheid hadden. Zelfde geld, 10 pk meer, en de helft aan de pomp? No brainer eigenlijk. Beetje meer onderhoud en wegentaks in België, maar 70 cent per liter tov €1,54 per liter voor benzine, dat is rap terug verdiend!
Die dus meteen gekocht. 2 weken later was hij er (stockwagen). Eerst anderhalve tank op benzine gereden en nu al een poosje op lpg. Verbruik tussen 7,5 en 8,5l/100km op lpg. Eergisteren naar zee en terug. 440km, en 25 euro tanken. Wat een heerlijkheid. Deze maand al 3000km gereden, de scenic krijgt rust en mag zo dat jaartjes langer meegaan voor het echt harde werk.
De auto is vanbinnen ruim genoeg. Ook achter mij. Koffer is ook groot genoeg voor boodschappen en een weekendje weg.
De auto rijdt erg comfortabel . Compact om te parkeren, en groot genoeg qua binnenruimte. Rijdt veel volwassener en gezapiger dan de Nissan. Ook drempels en zo, pakt hij erg volwassenen comfortabel. Zuinig, héél stil vanbinnen, en snel genoeg. Geen strepentrekker natuurlijk, maar hij kan goed mee, ook op de autosnelweg aan 120.
Wij zijn dus heel erg tevreden.. ook navigatie etc, is allemaal met Google. Super simpel.
Ik begrijp momenteel even niet goed waarom ik niet eerder een lpg auto kocht. Wii gaan deze alleszins als hoofdauto gebruiken. Wordt vervolgd....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Captur
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault Captur 1.8 E-Tech full hybrid 160pk esprit Alpine | Harman kardon | Panoramadak | Stoel- en stuurwielverwarming | Elek. stoelen |
- 2025
- 5.000 km

Renault Captur 1.8 E-Tech full hybrid 160pk esprit Alpine | Stoel- en stuurwielverwarming | Harman kardon | Elek. bedienbaar panoramadak |
- 2025
- 40 km

Renault Captur 1.0 TCe 90 evolution CAMERA / ECC / CRUISE / APPLE CARPLAY / ANDROID AUTO
- 2025
- 11.821 km
Lees ook

Dubbeltest: Renault Captur vs. Toyota Yaris Cross - Captur slaat keihard terug na update

Dubbeltest: Renault Captur vs Jeep Avenger - Pittig of mild hybride?

Test: Renault Captur - Fris genoeg om koppositie terug te pakken

Hoe komt onze occasionduurtest Lexus IS 300h (2019 - 70.000 km) door de technische keuring bij Joep?


