Renault Austral hybrid 200 Techno (2024)

autoreview

Renault Austral
Renault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault Austral

Signalement

UitvoeringAustral hybrid 200 Techno
Versnellingen8, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst5.656 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Erg fijne auto

  • 5.656 km

Deze auto sinds 19 augustus in gebruik en geselcteerd op basis van enkele eigenschappen zijnde: Hoge zit, gunstig in verbruik ,grote tank inhoud, ruimte in kofferbak, verstelbare achterbank en trekgewicht.

Nu 5600km verder moet ik zeggen alles wat geschreven is, is ook waar.

Motor maakt bij 50 veel geluid, maar is voor mij niet storend. Maar je moet dit wel even gehoord hebben en ervaren bij de proefrit. Ik snap dat dit voor sommige mensen een dingetje kan zijn. Het is nou eenmaal hoe de auto werkt.

Ik heb met iets ,de stoffen A stijl bekleding beschadigt en dat ziet er direct lelijk uit met hapers, die is dus fragiel.

Vloer is niet vlak bij voeten van voorstoelen. Ook hier stoor ik mij niet aan, echter mijn vrouw wel. Al stoort die zich aan alles wat nieuw is. Daarom is ze nog steeds samen met mij denk ik altijd maar.

Soms is het display wat in de war, maar eigenlijk minimaal en niet echt storend. Bijvoorbeeld de weergave op middenconsole van het brandstofverbruik sinds lange tijd staat dan ineens niet ingevuld. Meestal een paar honderd km na de tank beurt. In het instrumenten deel word dit wel weergegeven.

Rijhulp bij adaptieve cc is soms wat in de war en remt voor niks. Ook het mee sturen is even wennen

Verbruik klopt niet helemaal met dispaly, ik kom op gemiddeld 1 op 19 en display zegt net onder de 1 op 20. Maar goed echt wel heel netjes. Moet wel zeggen dat ik zelden boven de 105km/u rijd op de teller.

Het positieve aan de auto.

Het is een mooie complete auto er zit veel op en in.

Rijd echt geweldig, niet te vergelijken met een normale auto met automaat. Het elektrisch weg rijden is echt heel prettig. Veel koppel en je zoeft zo weg. Schakelen voel je bijna niet, alleen terug schakelen. Vermogen genoeg

Brandstof verbruik is echt heel netjes, met een beetje opletten is fabrieksopgave te halen

Google navigatie is echt heel fijn, geweldig om je adres door te roepen aan auto en gaan. geen getyp meer gewoon: He google navigeer naar huis, ze luistert zelfs naar mij vrouw. Het werkt echt fijn alleen sportstand selecteren met stem commando resulteert in navigeren naar dichts bij zijnde sport winkel.
Ook het beeld van navigatie in instrumenten paneel is top, al haal ik er denk ik niet uit wat er inzit. Ik zou graag ook de tanks stations zien bijvoorbeeld. komt vast nog wel.

Auto is erg snel, je voelt ook de verschillen in sport/eco/comfort. Standaard start comfort op en ik wijzig eigenlijk nooit, rijd echt bijzonder prettig.

Ruimte achterin is prima,(voor al mijn spullen) en op achterbank is plaats genoeg, iedereen kan zijn telefoon laden tegelijkertijd. Stoelen zijn tevens prima, 200km zonder te stoppen is geen probleem. Zit is hoog genoeg om comfortabel uit te stappen zonder zere knieen oid.

File rijden is echt veel prettiger in deze auto als vorige VW met DSG en start stop. Hier merk je niets en zeer gunstig voor verbruik.

Klimaat beheersing is gewoon goed in tegenstelling tot vorige VW. Die cremeerde alles, als kachel niet op voeten stand stond, dan werkte de temperatuur regeling gewoon niet. Deze auto is toch snel op temperatuur en de knoppen zijn fijn in gebruik.

Bereik is meer als 1000km en dat vind ik wel prettig.

Weinig storende rijgeluiden ook op 4 seizoenen banden (vredestein) op de Michelins was het helemaal fijn rijden.

De auto is een zakelijke lease auto, dus wat dat betreft weinig zorgen kwa defecten of onderhoud bij normaal gebruik.
Zeker geen spijt van de keuze erg fijne auto volgende zou zomaar weer een Austral kunnen worden

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Austral

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.