Renault Austral hybrid 200 Iconic (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Austral hybrid 200 Iconic |
---|---|
Versnellingen | 8, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand laatst | 23.000 km |
Fijne auto
- 22.100 km
De auto rijdt heerlijk, stil, is vlot indien nodig en de adaptive cruise control went snel. Het kostte even tijd om alle ins en outs van de auto te leren kennen. Stoelen zitten goed en passagiers hebben ruimte genoeg. Ook tijdens een vakantie kan je voldoende in de auto kwijt voor 4 personen.
Wat zijn punten die beter kunnen:
- de combinatie hud, scherm achter het stuur en het multi media scherm geven vaak dezelfde informatie. De mogelijke configuraties en schermindelingen zijn beperkt gezien de ruimte die er is om informatie weer te geven. Een persoonlijke cockpit met informatie zou je eigenlijk zelf samen moeten kunnen stellen, net als op het startscherm van je telefoon met apps en widgets. Er ontbreekt ook de ouderwetse mogelijkheid voor een toerenteller waarbij de toeren daadwerkelijk leesbaar zijn.
- de verkeersborden herkenning en het lezen van de snelheidsborden zit er in zeker 70% van de gevallen naast. Flitsmeister is hierin vele malen beter en zit er naar schatting maar in 1 of 2% van de gevallen naast. Het kan dus wel. Het vervelende is dat de borden herkenning ook gebruikt wordt voor het adaptief rijden. Je kan dit soort fouten ook niet doorgeven in het systeem, zodat Renault dit kan corrigeren.
- zelfs als ik extreem mijn best doe om zuinig te rijden (100% eco stand) en eco scores rij van in de 90 blijft het gemiddeld verbruik ver boven de fabrieksopgave van gemiddeld 4,5 L/100km. Hierdoor heb ik prestaties op 3 sterren gezet. Doordat de gebruikskosten hierdoor hoger uitvallen 4 in plaats van 5 sterren.
- het gemiddeld verbruik op het dashboard geeft 0,3 tot 0,5 liter/100km minder weer dan het werkelijk gemiddeld verbruik over meerdere tankbeurten. Dat is 6 tot 8% verschil.
- onder de voorstoelen zit een verhoging die vrij ver naar voren door loopt. Je kan je voeten daar niet vlak wegzetten.
Campagne OE9N
- 23.000 km
Oranje melding, stotteren, inhouden, afslepen.
Niet waar je op zit te wachten met een auto van 6 maanden oud. Ondanks het feit dat afgeslepen en vervangend vervoer vanuit Renault best goed geregeld is, had ik er liever geen gebruik van gemaakt. Uit het niets sta je stil.
Auto verdwijnt in het dealercircuit en na wat rondbellen kreeg ik de auto na 2 weken terug. Nieuwe bougies, softwareupdate en alles werkte weer.
In de Renault app staat nu de melding dat er een terugroepactie is (Campagne OE9N) omdat de auto kan gaan stotteren en oranje meldingen heeft. Die melding komt voor mij iets te laat...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault Austral
Had je deze auto's al gezien?

Renault Austral E-Tech full hybrid 200 iconic esprit alpine | Demo voordeel | Adaptieve cruise control |
- 2024
- 13.500 km

Renault Austral E-Tech Hybrid 200 PK Techno Esprit Alpine
- 2023
- 32.491 km

Renault Austral 1.2 E-Tech full hybrid 200 iconic esprit Alpine | Stoel en stuurverwarming | Adaptieve cruise control | Elektrische voorruit verwarming | Elektrische kofferklep |
- 2023
- 7.220 km
Lezersreacties (0)
Reageren