Renault 5 TR (1988) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 5 TR |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1988 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 199.859 km |
KM-stand laatst | 204.000 km |
Mijn 5 TR
- 204.000 km
Dit was mijn eerste echte eigen auto. De Volvo's hiervoor stonden niet op mijn naam of deelde ik met anderen. De Super-5 heeft mij altijd aangetrokken qua design. Als studentenauto'tje een prima begin van de autocarrière. Aanschaf was maar E 500,- met nieuwe APK.
Bij lage snelheden prima prestaties, maar als je snelweg oprijdt moet je flink planken. De 5e versnelling heeft pas zin als je 120 rijdt. Dus eerst doortrekken tot 120 in 4, dan pas overschakelen.
Starten ging vanaf aankoop moeilijk. Op een gegeven moment kreeg ik de 5 ook echt niet meer gestart. Wegenwacht erbij: BDP-sensor stuk. Nieuwe bij de dealer gehaald en er zelf opgezet. Starten ging beter, maar vooral koud nog steeds moeilijk. Bougies een keer vervangen, maar ook dat hielp niet echt veel. Waarschijnlijk moest ik een keer de carburateur schoonmaken. Echter heb ik de 5 niet erg lang in bezit gehad, want ik ging op zoek naar een Express diesel om mee op stage te gaan. Dus veel onderhoud heb ik niet gepleegd.
Met pijn in mijn hart (maar ja, 2 auto's als student hebben werd me toch te gek) weer voor E 500,- verkocht.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault 5

Lezersreacties (0)
Reageren