Renault 5 TL (1986) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 5 TL |
---|---|
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1986 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 135.000 km |
KM-stand laatst | 201.000 km |
Verkocht
- 201.000 km
De Renault als auto 'erbij' gekocht om (brand)hout, bouwmateriaal ed. mee te vervoeren.
Klap de achterbank om en je hebt de ruimte van een bestelauto(tje).
Als je hiernaast nog een MB 280se en een Volvo 245 hebt staan, zou de keuze makkeijk zijn zou je denken.
Maar... in de praktijk blijk ik echter deze auto vaker te pakken; ook om ritten van +/- 100 km te maken.
Erg zuinige wagen; 1:18 is makkelijk te halen ondanks het een 4-bak is (erg lange 4).
Met zijn 700kg aan gewicht is de houderschapsbelasting ook nog te doen.
De motor 1108 cc deed ook dienst in de R4 (gtl) en stond bekend om zijn robuustheid.
Boven de 115 km/u begint de motor logischerwijs wat te loeien; dus das een handige km-begrenzer tegen boete's op de snelweg.
Er blijkt een uiterst goede verwarming in te zitten; zelfs in de vrieskou is het zeer warm te krijgen in de auto.
Helaas is er wat roestvorming bij de achterzij- en voorruit maar bodem is erg hard; verbazingwekkend gewoon.
Zal deze plekkies in de lente repareren.
conclusie:
Bovenverwachting goed rijdende en erg zuinige auto met een eigenlijk erg leuk en tijdloos design.
Auto in 2013 ingeruild op een Citroen Visa 2 cilinder.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault 5
