Renault 5 SL (1987)

autoreview

Renault 5

Signalement

Uitvoering5 SL
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Renault 5 is een - voor zijn tijd - zeer comfortabele auto. Fijne stoelen en een fijne vering. Keerzijde is dat de stoelen naar verloop van tijd uitgezeten zijn en dat de auto nogal helt in de bochten, wat ook de wegligging niet bevordert.

Ik heb de auto in `01 gekocht bij een autobedrijf voor 500 euro. De vorige eigenaar kende ik toevallig dus ik vertrouwde het wel. Ze had een paar honden erin vervoerd en maalde niet zo om het onderhoud. Zo had ik me lelijk vergist! Maar na flink boenen op de bekleding en gedurende een lange tijd het achterstallig onderhoud wegwerken, had ik er een lekker autootje aan. Alhoewel, hij was eigenlijk van mijn moeder, maar dat vergat ik soms. Totdat de versnellingsbak het begaf. Een paar weken geleden de hele dorpels laten lassen en nu dit. Naar de sloop met dat ding. Ik heb hem toen voor het symbolische bedrag van 1 euro overgenomen. Voor 175 euro bij een goede beunhaas een nieuwe bak eronder laten schroeven en klaar was ik. Ik werkte bij een automaterialenzaak en zodoende kon ik voor leuk geld aan banden, wiellagers en meer van dat soort spul komen.
Nu, 30.000 km verder, na een reparatie van remschijven, remblokken, wiellagers en nogmaals de banden (dankzij slechte uitlijning maar 10.000 km met setje banden gedaan) merk ik dat de tand des tijds begint toe te slaan.
Mag ook wel, hij sleept in de zomer over lange stukken een 5 meter lange zeilboot achter zich aan...

Dus straks zal hij onder de spreekwoordelijke groene zoden komen te liggen. Naast Flappie....

PROBLEMEN

Rotte dorpels; plaatjes op laten lassen
Dynamo reeds 2x vervangen (sloop)
Uitlaat rot, in zijn geheel vervangen
Startproblemen: regelmatig contactpuntjes en kleppen stellen (om de 3000 km)
Banden, alle 4 en na een jaar de voorbanden alweer (niet goed uitgelijnd)
Uitlijnen dus
Wiellagers (in 2 jaar tijd zijn ze allemaal stuk geweest)
Remschijven, remblokken

En verder wat klein grut zoals kapotte lampjes, zekeringen e.d.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault 5

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.