Renault 5 GTX (1987)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 5 GTX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1987 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Tijdens mijn schooltijd heb ik een r5 GTX gekocht om van Enschede naar Zwolle op en neer te rijden. Deze had ik van een oudere man gekocht die hem piko bello heeft onderhouden geen roest te bekennen.
Tot dat ik er in ging rijden lekker even testen in duitsland 160/170/180/190 waarrempel 193kmh, jammer dan boutje uit de kop olie spuit er uit motor kapot helaas.
Dan maar een motor kopen op de sloop (130.000km)€150 en een nieuwe koppeling zet totaal prijs €280 en zelf inbouwen.
Wat loopt hij weer mooi, sportuitlaatje in het midden geplaatst wat een sound… rijden maar 60.000 km mee gereden meerdere malen op vakantie geweest niks was het auto te veel Polen, Slowakije, Oekraine -25 C geen probleem.
Auto heeft me na de het wisselen van het motorblok nooit meer in de steek gelaten. Door Duitsland altijd volgas 190kmh.
1x 205kmh gehaald in slip-stream van een mercedes.
De auto is niet meer in mijn bezit maar is lopend verkocht
PROBLEMEN
- Motorblok kapot (olie verloren).
- Remblokken voor.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.