Renault 4 GTL (1983)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 4 GTL |
|---|---|
| Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1983 |
| Jaar van aanschaf | 1984 |
| KM-stand laatst | 0 km |
Dijk Enkhuizen-Lelystad
Een ritje met Edje, de gele, was in de avond over de dijk van Enkhuizen naar Lelystad. Wat een muggen.... Je kon zelfs het kenteken niet meer lezen en een koplamp was gebarsten omdat ie z'n warmte niet kwijt kon....Moest constant sproeien en wissen omdat ik anders niets zag...
Oude liefde Renault 4
Eerste auto was een rode 4 tl. Voortrein verrot, dus snel afgevoerd.
Daarna de gele 4 tl. Heerlijke auto, omgezet op LPG.
Vond ie niet zo lekker, soms na 20.000 km al de kleppen uitgesteld.
Ben zelf automonteur en in die tijd kon je nog een nieuw koppie op de sloop scoren.
Het werk was het niet, zo'n kop ligt er in een half uurtje af.
Maar daarna de rode GTL. Ik kon een LPG tank van 85 ltr krijgen, met de 80 % vulling geblokkeerd. Ging dus echt 85 ltr in en kon ik 1100 km rijden zonder te tanken. Bij het tanken kwam er wel eens iemand uit de wachtende auto die na mij wilde tanken, of het wel klopte dat ie zo lang moest wachten.....
Ik had een mooie console tegen het dak aangemaakt, met speakers, autoradio en equalizer.
Was nog in de tijd dat je autoradio gejat werd.....
Scheel stoel erin, Abarth uitlaat eronder en genieten van m'n fludje. Meer kon ik niet maken van het kenteken....
In 1986 een Golf Dieseltje gekregen waar ik twintig jaar en 700.000 km mee heb gereden.
Weesp - Castricum was in die tijd nog te doen in 35 minuten
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.






