Renault 4 E-TECH comfort range evolution (2025)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | 4 E-TECH comfort range evolution |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand laatst | 420 km |
Eerste week
- 420 km
Vooraf:
Als kind heb ik vroeger in een rode Renault 4 gezeten bij mijn ouders. Toen ik hoorde van de nieuwe R4 heb ik direct mijn vader geappt. Hij was ook direct enthousiast.
Ik reed een MG ZS private lease, maar door de geopolitieke spanningen wilde ik af van een Chineese auto. De Renault 4 was nagenoeg even groot (binnen maten) als de MG, komt (grotendeels) uit Europa, bestaat voor 28% uit gerecycled materiaal, is zuiniger, komt verder, is mooier(subjectief) en is ook nog eens goedkoper in de lease. No brainer dus!
Over mij: Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar voor werk en privé, waarvan gemiddeld 50% snelweg. Ik heb een jong gezin met 2 kinderen.
0-420 km
Een week geleden heb ik de Renault R4 e-tech Evolution 52 kWh opgehaald bij de dealer.
Ik heb bewust gekozen voor de Evolution uitvoering, omdat de R4 met dakrails te veel op een standaard SUV lijkt. De R4 zonder dakrails is meer zoals de oude met een bolling in het dak (zichtbaar althans). Daarnaast wilde mijn vrouw zo min mogelijk poespas en ik vind dat ook wel bij een R4 horen. Zo min mogelijk poespas. Dus de Evolution uitvoering was het geworden, wel mét trekhaak vanwege regelmatig mountainbiken met het gezin.
Rijgedrag:
Ik vind de auto erg solide op de weg liggen, heel stil en rustig. Voelt bijna als een kart t.o.v. de MG. Lange oneffenheden werkt het mooi weg. Korte oneffenheden bonkt het nog weleens, maar niet zo erg dat het heel storend is. Het doorslippen van de banden, zoals meerdere keren benoemd in reviews online, heb ik nog niet meegemaakt. Ook niet bij nat wegdek. Kan aan mijn rechtervoet liggen.
Betrouwbaarheid:
Ik kan daar nog weinig over zeggen. Alles voelt stevig aan in het interieur. De (afneembare) trekhaak heeft wel een kleine rammel bij korte oneffenheden, maar ach, dat is niets om over te zeuren.
Kosten:
De auto rijdt inderdaad erg zuinig, zelfs met temperaturen nu tussen de 3 en 11 graden. Ik zit nu met verwarming aan en normaal rijgedrag(50% op snelweg) op 16 kWh/100 km en dat is erg netjes.
Verder trekt de auto veel bekijkt. De auto ziet er stoer en knuffelbaar uit. Ik heb veel aanspraak van kennissen, collega's en vrienden. Leuk! Ik ben er blij mee.
De volgende review schrijf ik met enkele duizenden kilometers er bij.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Renault 4
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault 4 Techno | Achteruitrijcamera | Elektronisch geregelde airconditioning | Full LED koplampen
- 2025
- 10 km

Renault 4 comfort range techno 52 kWh | Demo voordeel | Winter pakket | Elektrische achterklep
- 2025
- 9.450 km

Renault 4 Evolution 120PK-40kWh met Pack Winter | Rijklaar prijs!!! DIRECT RIJDEN!!! | CAM | PDC | CCS Lader |
- 2025
- 8.445 km
Lees ook

Dubbeltest: Opel Frontera Electric vs. Renault 4 E-Tech - Charme van vroeger, techniek van nu

Test: Renault 4 – Vier is meer dan vijf

De goedkoopste Renault 4 heeft geen lichtmetaal en geen Google Maps – Back to Basics

Eerste Kamer is akkoord met sobere youngtimerregeling



