Porsche Taycan (2021) #2

autoreview

Porsche Taycan (2021)

Signalement

UitvoeringTaycan
Versnellingen2, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf5.000 km
KM-stand laatst5.000 km
Lezerswaardering: 54%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 2 maanden

  • 5.000 km

In augustus van 2021 was het dan plotseling ineens zover. Het was nog niet gepland, maar pas rond mei 2022. Maar deze kans kon ik gewoon niet laten liggen. Deze Taycan RWD stond in Duitsland bij de dealer in Magdeburg te koop en bevatte alle opties die ik er minimaal op wilde hebben. Ik had vakantie en samen met mijn vriendin hebben we het nuttige met het aangename gecombineerd en een afspraak gemaakt met de dealer om de auto te bekijken en hebben we een camping vlakbij Magdeburg geboekt. Het was toch 600 km enkele reis. Na een proefrit en wat onderhandelen kwamen we terug op de camping en hebben we in de tent de knoop doorgehakt en besloten de auto te kopen. 2 weken later zijn we met de kinderen met de internationale trein naar Duitsland afgereisd en zijn we met de Porsche teruggereden. De auto werd ons met champagne en alle egards onthuld. Ik was totaal onder de indruk hoe de auto er bij stond. En wat een beleving op de terugweg. Nu heb ik de auto 2 maanden en ongeveer 7000 km gereden. En ik kan kort zijn. De auto is fantastisch, en naast de vermelde opties en diensten zit de auto boordevol rijhulpsystemen en andere opties die het rijden geweldig maken. De wegligging en het sturen is uitmuntend en de luchtvering en stuurbekrachtiging plus voegt daar een extra dimensie aan toe. Het panoramadak geeft een geweldig ruimtelijk gevoel. En de acceleratie voor de basisversie is meer dan voldoende om je soepel te bewegen in het verkeer. Meer heb je echt niet nodig. De services zoals Porsche car-connect en Porsche charging service maken dat je altijd op de hoogte bent van de staat van de auto. Porsche staat bekend om zijn opties die dan weer tegen betaling te verkrijgen zijn, maar wat er nu standaard op zit is meer dan genoeg, zoals onder andere car alarm, charging service, Apple Music, car control, location alarm, navigatie plus, pech hulp, risk radar, 20 inch aero velgen, sportstoelen enz enz enz…. Het verbruik is na 7000 km gemiddeld 19,4 kw/100 km. Ik laad thuis met zonnepanelen en ook bij de Lidl die je als klant een half uur laden gratis aanbiedt. De gemiddelde range is in deze periode van het jaar ongeveer 410 km. Afhankelijk van……De klep op de middenconsole gaat niet helemaal open wat onhandig is om spullen. In te doen en te pakken. Achterin is er meer dan voldoende ruimte voor lange mensen en de kofferbak ruimte is voor mij ook ruim voldoende. Als je nu nagaat dat de benzine en dieselprijzen de pan uitrijzen en je daar ook wegenbelasting voor betaald en Co2 uitstoot, wil ik eigenlijk niet anders meer. Als ik kijk(los van de aanschafprijs) hoefde ik geen BPM te betalen. Ik betaal geen wegenbelasting, en de verwachting is dat dit nog wel even zo blijft tot 2025, en daarna mogelijk een kwart of de helft van een brandstofmotor. Ik betaal veelal geen stroom omdat ik bij een supermarkt laadt, en thuis met zonnepanelen maar een fractie van de 0,23 ct/kw betaal. En daarnaast emissiearm rijdt, dus goed voor het milieu. Het onderhoud van een elektrische auto zonder bewegende motoronderdelen is ook veel minder. Dus in alle opzichten ben ik overtuig van elektrisch rijden. Het laden met de meegeleverde mobile charger is heel ha dig zodat ik altijd en overal kan laden onafhankelijk van het type aansluiting. Natuurlijk zijn er altijd weer doomdenkers en mensen die zeggen: ja maar straks betaal je wel weer wegenbelasting of de accu gaat ook achteruit. Dan denk ik; mensen, jullie betalen nu ook al wegenbelasting en voor onderhoud en hoge brandstofprijzen. En iedere dag dat ik geen wegenbelasting, dure vervuilende brandstof en onderhoud betaal en ook nog eens geen CO2 uitstoot is voor mij genieten. Een andere veel gehoord argument is de fabricage van een elektrische auto, maar goed, zonnepanelen en warmtepompen moeten ook gefabriceerd worden voordat je ze kunt gebruiken. Ik ben in ieder geval meer dan tevreden met deze fantastische mooie auto. En de rest is keuzes en voorkeur….

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.